Liczba rachunków prowadzonych przez mBank, pierwszy wirtualny bank w Polsce, przekroczyła 700 tys. Jednocześnie suma oszczędności zgromadzonych przez 580 tys. Klientów mBanku osiągnęła 3 miliardy złotych.
Przy obecnym tempie pozyskiwania nowych Klientów, realne jest przekroczenie 900 tysięcy rachunków do końca br. Wartość depozytów w tym czasie powinna osiągnąć 3,2 mld zł.
Przełomowe daty: przyrost rachunków w mBanku | |
100 000 | 26.07.2001 |
200 000 | 24.01.2002 |
300 000 | 12.07.2002 |
400 000 | 03.01.2003 |
500 000 | 23.05.2003 |
600 000 | 15.10.2003 |
700 000 | 03.03.2004 |
Na przyrost środków w mBanku składa się 2,7 miliarda zł depozytów oraz 300 mln aktywów pozyskanych przez Supermarket Funduszy Inwestycyjnych. Jest to wyjątkowe osiągnięcie zważywszy, że tylko w 2002 r. oszczędności gospodarstw domowych zmniejszyły się o 7,2 mld zł, a w całym 2003 r. o blisko 4 mld zł.
„Według ekspertów już za kilka lat Internet stanie się bardzo znaczącym kanałem dystrybucji produktów finansowych. Europa już to udowadnia: 42 miliony osób – 14% wszystkich dorosłych mieszkańców korzysta z usług wirtualnych banków a w krajach skandynawskich odsetek ten jest jeszcze większy. Według naszych szacunków liczba użytkowników bankowości internetowej w Polsce w 2005 roku może osiągnąć pułap 3 milionów – co stanowiłoby około 20% posiadaczy rachunków ROR. Prognozy te stwarzają mBankowi jeszcze większą szansę dynamicznego rozwoju, szansę, której z całą pewnością nie zaprzepaścimy”– zaznacza Sławomir Lachowski, Wiceprezes BRE Banku SA, odpowiedzialny za prowadzenie mBanku.
Zgodnie z założonymi kierunkami rozwoju modelu biznesowego, mBank rozbudował ofertę produktów kredytowych. Obecnie Klienci mogą korzystać z kredytu odnawialnego, karty kredytowej oraz mPLANU (kredyt lub pożyczka hipoteczna). mBank wprowadził także produkty inwestycyjne – Supermarket Funduszy inwestycyjnych, wzbogacił ofertę mBIZNES skierowaną do przedsiębiorców o kredyt hipoteczny dla mikrofirm oraz rozpoczął wprowadzanie produktów ubezpieczeniowych (Ubezpieczenie podróżne i majątkowe).
Według ostatniego raportu sporządzonego przez Związek Banków Polskich na koniec września 2003r., udział mBanku w liczbie Klientów korzystających z dostępu do rachunku bankowego przez Internet wynosi 29%.