Wiadomości branżowe

3 miliardy oszczędności na 700 tys. rachunków

Liczba rachunków prowadzonych przez mBank, pierwszy wirtualny bank w Polsce, przekroczyła 700 tys. Jednocześnie suma oszczędności zgromadzonych przez 580 tys. Klientów mBanku osiągnęła 3 miliardy złotych.Przy obecnym tempie pozyskiwania nowych Klientów, realne jest przekroczenie 900 tysięcy rachunków do końca br. Wartość depozytów w tym czasie powinna osiągnąć 3,2 mld zł.  Przełomowe daty: przyrost rachunków w mBanku100 00026.07.2001200 00024.01.2002300 00012.07.2002400 000

Liczba rachunków prowadzonych przez mBank, pierwszy wirtualny bank w Polsce, przekroczyła 700 tys. Jednocześnie suma oszczędności zgromadzonych przez 580 tys. Klientów mBanku osiągnęła 3 miliardy złotych.

Przy obecnym tempie pozyskiwania nowych Klientów, realne jest przekroczenie 900 tysięcy rachunków do końca br. Wartość depozytów w tym czasie powinna osiągnąć 3,2 mld zł

 

Przełomowe daty: przyrost rachunków w mBanku

100 000

26.07.2001

200 000

24.01.2002

300 000

12.07.2002

400 000

03.01.2003

500 000

23.05.2003

600 000

15.10.2003

700 000

03.03.2004

Na przyrost środków w mBanku składa się 2,7 miliarda zł depozytów oraz 300 mln aktywów pozyskanych przez Supermarket Funduszy Inwestycyjnych. Jest to wyjątkowe osiągnięcie zważywszy, że tylko w 2002 r. oszczędności gospodarstw domowych zmniejszyły się o 7,2 mld zł, a w całym 2003 r. o blisko 4 mld zł.

„Według ekspertów już za kilka lat Internet stanie się bardzo znaczącym kanałem dystrybucji produktów finansowych. Europa już to udowadnia: 42 miliony osób – 14% wszystkich dorosłych mieszkańców korzysta z usług wirtualnych banków a w krajach skandynawskich odsetek ten jest jeszcze większy. Według naszych szacunków liczba użytkowników bankowości internetowej w Polsce w 2005 roku może osiągnąć pułap 3 milionów – co stanowiłoby około 20% posiadaczy rachunków ROR. Prognozy te stwarzają mBankowi jeszcze większą szansę dynamicznego rozwoju, szansę, której z całą pewnością nie zaprzepaścimy”– zaznacza Sławomir Lachowski, Wiceprezes BRE Banku SA, odpowiedzialny za prowadzenie mBanku.

Zgodnie z założonymi kierunkami rozwoju modelu biznesowego, mBank rozbudował ofertę produktów kredytowych. Obecnie Klienci mogą korzystać z kredytu odnawialnego, karty kredytowej oraz mPLANU (kredyt lub pożyczka hipoteczna). mBank wprowadził także produkty inwestycyjne – Supermarket Funduszy inwestycyjnych, wzbogacił ofertę mBIZNES skierowaną do przedsiębiorców o kredyt hipoteczny dla mikrofirm oraz rozpoczął wprowadzanie produktów ubezpieczeniowych (Ubezpieczenie podróżne i majątkowe).

A to już wiesz?  Ericsson raportuje dodatni cash flow oraz postęp redukcji kosztów

Według ostatniego raportu sporządzonego przez Związek Banków Polskich na koniec września 2003r., udział mBanku w liczbie Klientów korzystających z dostępu do rachunku bankowego przez Internet wynosi 29%.

Źródło Grupa mBank. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy