Wiadomości branżowe

500-tny reklamodawca w wyszukiwarce NetSprint.pl

500 reklamodawców w wyszukiwarce NetSprint.pl Nieco ponad 2 lata po wprowadzeniu Linku Sponsorowanego wyszukiwarka NetSprint.pl uruchomiła kampanię dla swojego pięćsetnego reklamodawcy. Z tej okazji zespół wyszukiwarki przygotował podsumowanie skuteczności linku sponsorowanego w minionym okresie oraz sporządził małą mapę aktywności e-biznesu w Polsce, analizując pochodzenie geograficzne swoich Klientów. Link sponsorowany uważany jest przez większość specjalistów od reklamy internetowej za najskuteczniejszą formę promocji w Sieci a jego udział w budżetach reklamowych systematycznie rośnie. Już w chwili obecnej w Stanach Zjednoczonych z każdego dolara wydawanego na reklamę w Internecie 31 centów kierowanych jest do wyszukiwarek.[1] Źródłem sukcesu linku sponsorowanego są przede wszystkim: bardzo wysoka precyzja targetowania, niska cena oraz przychylne nastawienie Internautów (70% z nich deklaruje, że traktuje taki link na

500 reklamodawców w wyszukiwarce NetSprint.pl 

Nieco ponad 2 lata po wprowadzeniu Linku Sponsorowanego wyszukiwarka NetSprint.pl uruchomiła kampanię dla swojego pięćsetnego reklamodawcy. Z tej okazji zespół wyszukiwarki przygotował podsumowanie skuteczności linku sponsorowanego w minionym okresie oraz sporządził małą mapę aktywności e-biznesu w Polsce, analizując pochodzenie geograficzne swoich Klientów. 

Link sponsorowany uważany jest przez większość specjalistów od reklamy internetowej za najskuteczniejszą formę promocji w Sieci a jego udział w budżetach reklamowych systematycznie rośnie. Już w chwili obecnej w Stanach Zjednoczonych z każdego dolara wydawanego na reklamę w Internecie 31 centów kierowanych jest do wyszukiwarek.[1] Źródłem sukcesu linku sponsorowanego są przede wszystkim: bardzo wysoka precyzja targetowania, niska cena oraz przychylne nastawienie Internautów (70% z nich deklaruje, że traktuje taki link na równi lub lepiej niż pozostałe wyniki wyszukiwania[2]).  

NetSprint był jedną z pierwszych wyszukiwarek w Polsce, które zaoferowały link sponsorowany. Spośród pozyskanych 500 Reklamodawców ponad 70% podjęło decyzję o przedłużeniu swoich kampanii. Średni CTR z dwóch lat obecności linku sponsorowanego wyniósł 5,6% osiągając skuteczność znacznie większą niż bannery graficzne – wciąż najpopularniejsza forma reklamy w polskim internecie – dla których średnia klikalność wynosi obecnie mniej niż 0,5%.  

Klienci płacą nam tylko za efekty kampanii twierdzi Artur Banach z NetSprint.pl – Niezależnie od wybranej liczby słów kluczowych, koszt kampanii jest oparty wyłącznie o liczbę odsłon linku sponsorowanego Klienta. Przez cały czas trwania kampanii klienci mogą też dodawać nowe słowa kluczowe, usuwać mniej skuteczne czy zmieniać treść linku sponsorowanego. Zapewnia to pełną kontrolę nad przebiegiem kampanii. Bardzo ważna dla dużej grupy naszych klientów jest też bezpłatna pomoc naszych konsultantów na każdym etapie współpracy. 

Największą popularnością link sponsorowany cieszy się wśród małych i średnich przedsiębiorstw (MSP). Dla zdecydowanej większości z nich stanowi idealne, a często jedyne narzędzie promocji w Sieci pozwalające efektywnie kosztowo pozyskiwać nowych Klientów. 

A to już wiesz?  Wiosna Leśnych Ludzi w Puszczy

Link sponsorowany wykorzystywany był również jako narzędzie uzupełniające dla kampanii wizerunkowych największych reklamodawców w Polsce. Wśród nich znalazły się m.in. mBank, PTC Era, Lukas Bank, PZU Życie, Volvo czy TFI Union Invetsment. Jak pokazuje badanie przeprowadzone przez Nielsen ReelResearch, wbrew powszechnym opiniom linki sponsorowane nie tylko generują bezpośredni wzrost liczby transakcji i przychodów, ale są też najskuteczniejszym narzędziem budowania marki w Sieci.[3] 

Interesujące są też wnioski dotyczące pochodzenia reklamodawców NetSprinta. Aż 34,4% wszystkich reklamodawców prowadzi swoją działalność w woj. mazowieckim. Jest to niemal dwa razy więcej niż wskazywałby na to udział Internautów z województwa stołecznego w liczbie Internautów ogółem (wg badań

Gemius S.A. z 19 lutego 2004). Proporcjonalnie większą aktywność e-biznesu niż wynikałoby to z liczby Internautów NetSprint odnotował również w województwie dolnośląskim, pomorskim i łódzkim.  

Wyniki, zdaniem autorów badania, wskazują na dużą koncentrację e-biznesu w lepiej rozwiniętych gospodarczo regionach kraju. Pomimo że Internet wydaje się być idealnym kanałem pozwalającym na relatywnie tanie dotarcie do Klientów w całym kraju, przedsiębiorcy z mniej rozwiniętych regionów mają problemy z wykorzystaniem w pełni tej szansy. 

Szczegółowe dane przedstawia poniższa tabela:

 

 

Udział w ogólnej liczbie Reklamodawców NetSprinta

Udział w ogólnej liczbie Internautów

mazowieckie

34,4%

18,6%

śląskie

12,0%

13,4%

dolnośląskie

11,6%

8,8%

pomorskie

7,6%

7,1%

wielkopolskie

7,6%

9,8%

małopolskie

6,0%

10,4%

łódzkie

5,2%

5,1%

kujawsko-pomorskie

3,6%

4,6%

lubelskie

3,0%

4,8%

zachodniopomorskie

3,0%

3,8%

podlaskie

1,6%

2,0%

opolskie

1,4%

1,5%

warmińsko-mazurskie

1,2%

3,0%

lubuskie

1,0%

2,2%

podkarpackie

0,8%

3,7%

świętokrzyskie

0,0%

1,3%

Źródło: NetSprint.pl oraz Gemius S.A. (www.ranking.pl) 

 

Według szacunków ekspertów wydatki na reklamę w wyszukiwarkach będą systematycznie rosły. Analitycy U.S. Bancorp Piper Jaffray prognozują ten wzrost na 35% rocznie i uważają, że w 2007 przychody wyszukiwarek internetowych osiągnąć mają 7mld USD[4]. Wraz z dalszym wzrostem wydatków na reklamę w polskim internecie oraz malejącą skutecznością graficznych form reklamy, również w Polsce reklama w wyszukiwarkach powinna się cieszyć coraz większą popularnością.  

Wyszukiwarka NetSprint jest rozwijana dla polskich Internautów i stale dostosowywana do specyfiki polskiego Internetu.

A to już wiesz?  Ericsson podpisał z Netią umowę na utrzymanie i zarządzanie siecią

Poza serwisem NetSprint.pl użytkownicy korzystają z niej na ponad 60 serwisach internetowych (w tym na portalach Wirtualna Polska (model licencyjny), o2.pl, Hoga.pl, Internetia.pl, PcWorld.pl, PRV.pl, Infoseek.pl i wiele innych). NetSprint jest też dostępny na kilku tysiącach witryn amatorskich korzystających z wersji darmowej.

 

Kontakt dla mediów: 

Piotr Kocjan

NetSprint.pl

Marketing & PR Manager

Tel. (22) 629 18 43, tel. kom: 503 007 174

<

p>e-mail: [email protected]


[1] Źródło: Interactive Advertising Bureau (IAB)/PricewaterhouseCoopers (PWC), czerwiec 2003

[2] Źródło: Raport Consumer Preferences to Paid Search, Nielsen Reel Research, czerwiec 2003, więcej: http://www.iab.net/resources/consumerprefs.asp

[4] Źródło: The Golden Search, U.S. Bancorp Piper Jaffray, marzec 2003, więcej: http://www.gotoanalysts.com/piperpublic/goto/features/goldensearch.asp

Źródło NetSprint.pl. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy