W listopadowym rankingu Top Ten mojeauto.pl po miesięcznej absencji na najwyższym stopniu podium na pozycję liderów powróciły zarówno Honda Civic, w klasyfikacji modeli, jak i Mercedes Sprinter wśród pojazdów użytkowych.
Zajmując pierwszą pozycję w listopadzie Honda Civic wyrównała dwa rekordy należące do tej pory do Forda Focusa – pod względem łącznej liczby zwycięstw w miesięcznych rankingach (dziesięć) oraz pod względem liczby zwycięstw w jednym roku (dziewięć), a jeszcze przecież pozostaje jeden miesiąc i całkiem realna możliwość pobicia tego rekordu.
O swoistym fenomenie najnowszej generacji Hondy Civic pisaliśmy już kilkakrotnie. O tym, iż nie jest to tylko samo zainteresowanie, które nie przekłada się w żaden sposób na rzeczywistą sprzedaż, świadczy bardzo długi, sięgający nawet kilku miesięcy, okres oczekiwania na to auto od chwili złożenia zamówienia do fizycznego otrzymania do niego kluczyków.
Listopad nie obfitował tym razem w pokaźną liczbę debiutów rynkowych. Co ciekawe, tym razem większość nowości stanowiły pojazdy dostawcze – dwa odnowione Nissany: Primastar oraz Interstar, a także nowa generacja Opla Vivaro. Wśród aut osobowych w sprzedaży pojawił się Lexus LS 460 oraz nowa generacja Mitsubishi Pajero.
TABELA 1 – TOP TEN mojeauto.pl – najczęściej oglądane modele w listopadzie 2006
Miejsce | Zmiana | Modele samochodów | Punkty* |
1 | + 1 | Honda Civic | 19615 |
2 | – 1 | Opel Corsa | 17622 |
3 | + 1 | Toyota Corolla | 14428 |
4 | + 1 | Skoda Fabia | 14102 |
5 | + 1 | Opel Astra III | 13724 |
6 | – 3 | Ford Focus | 13143 |
7 | bez zmian | Toyota Yaris | 11224 |
8 | bez zmian | Skoda Octavia | 10525 |
9 | + 3 | Opel Astra Classic II | 9886 |
10 | – 1 | Fiat Grande Punto | 8929 |
* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych wersji samochodów w serwisie Auta Nowe
Ranking marek to jedyna kategoria, w której nie doszło do jakichś radykalnych zmian w czołówce oraz na pozycji lidera. Zresztą nie ma się czemu dziwić. To, co jak dotąd było główną siłą Toyoty, czyli spora liczba modeli w czołowej dziesiątce, stało się w listopadzie domeną Opla. Przede wszystkim czołowa pozycja czwartej generacji Corsy oraz dwie wciąż dostępne na naszym rynku generacje Astry (Classic II oraz III) zapewniły niemieckiej marce niewielką przewagę nad bezpośrednimi konkurentami.
Ponownie uwagę zwraca awans w rankingu Citroena. Francuska marka od sierpnia nieprzerwanie pnie się w górę klasyfikacji i uzyskana w listopadzie piąta pozycja jest najwyższą w dotychczasowej historii rankingów Top Ten mojeauto.pl. Tu można się dopatrywać efektów wprowadzonej w listopadzie akcji promocyjnej, podczas której obowiązywała obniżona cena na większość modeli – od 4 tys. w przypadku najmniejszego C1 aż do 40 tys. przy zakupie modelu C8.
TABELA 2 – TOP TEN mojeauto.pl – najczęściej oglądane marki w listopadzie 2006
Miejsce | Zmiana | Marka | Punkty* |
1 | bez zmian | Opel | 60747 |
2 | bez zmian | Toyota | 60669 |
3 | bez zmian | Volkswagen | 48200 |
4 | bez zmian | Honda | 42465 |
5 | + 3 | Citroen | 37241 |
6 | bez zmian | Ford | 37203 |
7 | – 2 | Skoda | 36768 |
8 | – 1 | Fiat | 36423 |
9 | bez zmian | Mercedes | 35938 |
10 | bez zmian | Peugeot | 33599 |
* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych wersji samochodów w serwisie Auta Nowe
Bezapelacyjny lider rankingu aut użytkowych, Mercedes Sprinter, tylko na jeden miesiąc opuścił najwyższe podium. Co nie oznacza jednak jakiegoś gwałtownego zmniejszenia zainteresowania autami o nadwoziu typu pickup. Aż cztery tego typu modele znalazły się w tym miesiącu w pierwszej dziesiątce i wciąż są w bliskim sąsiedztwie Sprintera.
Ponownie do czołowej dziesiątki awansował Ford Transit. Czy jednak na dłużej uda się dostawczemu Fordowi zadomowić w elicie – nie wiadomo. Ostatni pobyt w czołówce trwał zaledwie miesiąc. A szkoda, bo to z pewnością jedna z ciekawszych ofert na naszym rynku w segmencie pojazdów użytkowych.
TABELA 3 – TOP TEN mojeauto.pl – najczęściej oglądane auta użytkowe w listopadzie 2006
Miejsce | Zmiana | Marka | Punkty* |
1 | + 1 | Mercedes Sprinter | 3494 |
2 | – 1 | Nissan Navara | 3069 |
3 | + 1 | Toyota Hilux | 3029 |
4 | + 1 | Volkswagen Transporter | 2886 |
5 | – 2 | Nissan Pickup | 2367 |
6 | + 1 | Mercedes Vito | 2142 |
7 | + 1 | Mitsubishi L200 | 2027 |
8 | + 5 | Ford Transit | 2018 |
9 | – 3 | Fiat Ducato | 1953 |
10 | – 1 | Gaz Gazela | 1834 |
* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych wersji samochodów w serwisie Auta Nowe
Ranking TOP 10 mojeauto.pl, dziesiątki najpopularniejszych samochodów w polskim Internecie, powstaje w oparciu o statystki oglądalności samochodów w unikalnej bazie danych, której twórcą jest Internetowa Platforma Motoryzacyjna mojeauto.pl. Internauci korzystając z bazy – ?konfiguratora samochodów nowych? mogą zapoznać się z aktualną ofertą rynkową oraz ?zbudować? interesujący ich samochód: wybierając markę, model, wersję oraz kolorystykę i wyposażenie dodatkowe. Na podstawie wyborów Internautów powstaje comiesięczny i roczny ranking Top 10 oraz wyłaniany jest Internetowy Samochód Roku. Raporty TOP 10 mojeauto.pl przygotowywane są od początku 2004 roku (od grudnia 2004r. zliczane są również ?głosy? użytkowników portalu Onet.pl).
Internetowy Samochód Roku to jedyny w Polsce plebiscyt podsumowujący całoroczne zainteresowanie Internautów rynkiem samochodów. Pomysłodawcą i głównym organizatorem rankingu TOP 10, na podstawie którego wyłaniany jest Internetowy Samochód Roku, jest Internetowa Platforma Motoryzacyjna mojeauto.pl. Przypomnijmy: w 2005 roku w rankingu Top Ten mojeauto.pl zwyciężył Ford Focus, otrzymując jedyny w polskim Internecie tytuł Internetowy Samochód Roku 2005. Za 2005 rok przyznana została także nagroda w kategorii Internetowy Samochód Użytkowy Roku 2005 dla Mercedesa Sprintera. Firma InterNet Service S.A. powstała w 2000 r. Jest twórcą serwisu motoryzacyjnego mojeauto.pl. W latach 2000 – 2002 za jego pośrednictwem sprzedano niemal 3000 samochodów nowych o łącznej wartości ponad 95 milionów złotych. Od października 2002 roku do listopada 2003 roku przeprowadzony został proces przekształcenia serwisu mojeauto.pl z platformy transakcyjnej na informacyjną, w efekcie czego powstały nowe podserwisy: Auta Nowe, Auta Używane, Motofinanse, Motogazeta, Auto Firmowe, Flota, Autogaleria. Wśród najważniejszych partnerów mojeauto.pl wymienić należy kilkanaście instytucji finansowych, kilkadziesiąt firm z sektora motoryzacyjnego w tym Polską Izbę Motoryzacji, kilkaset salonów dealerskich i komisów samochodowych, firmy szkoleniowe i wydawnicze, Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych