Ponad 2,5 mln polskich internautów odwiedza sieć serwisów online wydawanych przez International Data Group Poland S.A. (liczba tzw. real users według badania Megapanel PBI/Gemius październik 2005). Serwis IDG.pl z którego korzysta 1,7 mln użytkowników zajął 19 pozycję w rankingu dwudziestu najpopularniejszych witryn w Polsce.
2 540 320 – dokładnie tylu użytkowników odwiedziło w październiku bieżącego roku serwisy internetowe wydawane przez International Data Group Poland S.A. Użytkownicy witryn należących do wydawnictwa stanowią już ponad 25% populacji wszystkich polskich internautów.
Okres badania | 10,2005 | |||
Populacja | 23957 | |||
lp. | serwis | użytkownicy (real users) | odsłony | zasięg |
1. | IDG.pl | 1 732 414 | 7 932 523 | 17,58% |
2. | pcworld.pl | 645 353 | 2 770 223 | 6,55% |
3. | zoom.idg.pl | 231 013 | 694 344 | 2,34% |
4. | internetstandard.pl | 202 621 | 549 829 | 2,06% |
5. | gamestar.pl | 167 928 | 419 090 | 1,70% |
6. | computerworld.pl | 133 226 | 416 469 | 1,35% |
7. | cyberjoy.com.pl | 123 401 | 259 236 | 1,25% |
8. | digit.pl | 112 337 | 619 625 | 1,14% |
9. | cyber.com.pl | 110 236 | 160 380 | 1,12% |
10. | kinodomowe.idg.pl | 97 039 | 292 877 | 0,98% |
11. | networld.pl | 81 752 | 269 321 | 0,83% |
12. | cxo.pl | 72 539 | 153 837 | 0,74% |
13. | pctips.pl | 64 189 | 174 312 | 0,65% |
14. | jobuniverse.pl | 36 797 | 96 344 | 0,37% |
Wybrane witryny | 2 540 320 | 14 931 913 | 25,79% |
„2005 rok był wspaniałym czasem dla sieci witryn IDG. Ruch dosłownie eksplodował. – uważa Michał Kreczmar wydawca serwisów online w International Data Group Poland S.A. ? IDG.pl stało się szóstym największym medialnym serwisem internetowym w Polsce, który informuje, zabawia oraz przywiązuje do siebie, polskich profesjonalnych czytelników hi-tech. 50% naszych czytelników codziennie powraca na stronę IDG.pl, aby na bieżąco śledzić wydarzenia. W nadchodzącym roku kontynuować będziemy pionierskie wprowadzanie nowych rozwiązań, tj. multimedialne treści dla odbiorców szerokopasmowych – IDG TV, podcasty, nowe centra wiedzy, RSS-y z aktualnościami i reklamami, nowe i ulepszone metody generowania leadów oraz webcasty.” – dodaje Michał Kreczmar.
IDG.pl w liczbach
- 30 gorących informacji dziennie
- 155 000 zarejestrowanych użytkowników
- 24 miliony reklam miesięcznie
- 115 000 tekstów w archiwum
- 86 newsletterów rozsyłanych do 132 000 ludzi
- 13 000 programów do pobrania
- 270 000 wypowiedzi na forum
- 2 300 testów
- 4 400 porad
- milion mężczyzn odwiedza IDG.pl przynajmniej raz w miesiącu
- 1 200 000 użytkowników IDG.pl korzysta z internetu codziennie lub prawie codziennie prawie 200 000 użytkowników IDG.pl posiada wyższe wykształcenie
- 70 000 kierowników i prezesów, 90 000 przedstawicieli wolnych zawodów i specjalistów, 20 000 właścicieli przedsiębiorstw odwiedza przynajmniej raz w miesiącu IDG.pl
„Ponad 2 500 000 real users w październiku 2005 to znakomity wynik ? uważa Dariusz Sokołowski, szef sprzedaży online w International Data Group S.A. ? Ponad 25% internautów odwiedziło jakąś witrynę IDG co potwierdza nasze możliwości emisji nawet dużych zasięgów. Taki wzrost oglądalności przekłada się wprost na wzrost liczby reklamodawców zainteresowanych kampaniami na witrynach z naszej sieci lub na portalu IDG.pl. Nasze własne dane o oglądalności zapowiadają jeszcze większy wzrost oglądalności w listopadzie” ? dodaje.
Sieci witryn należących do wydawnictwa International Data Group Poland S.A. gromadzi serwisy online dotyczące:
- technologii teleinformatycznych przeznaczonych dla odbiorców końcowych: IDG.pl, PC World Komputer, Tips&Tricks
- technologii teleinformatycznych przeznaczonych dla odbiorców korporacyjnych: Computerworld, NetWorld, Digit, IT Partner
- biznesu oraz zarządzania przedsiębiorstwami: CEO, CIO, CFO, CMO, CSO
- nowej gospodarki: Internet Standard
- elektroniki użytkowej: Kino Domowe, Zoom, Digital Life, Fotografia
- rozrywki i kultury: Cyber, GameStar, CyberJoy
- rekrutacji dla branży IT: Jobuniverse
International Data Group Poland S.A., polski oddział największego na świecie, międzynarodowego koncernu wydawniczego w branży komputerowej – International Data Group – wydającego 300 czasopism w 80 krajach świata. W Polsce IDG Poland wydaje tygodnik Computerworld, wraz z Raportami Computerworld (między innymi Computerworld TOP 200 – Polski Rynek Informatyczny i Telekomunikacyjny), magazyn kadry zarządzającej CEO, magazyn zarządzających bezpieczeństwem CSO, magazyn dyrektorów marketingu CMO, magazyn finansistów CFO, magazyn dyrektorów IT CIO, miesięcznik PC World Komputer wraz z wydaniami specjalnymi PC World Komputer Extra i PC World Komputer Special, miesięczniki NetWorld, Digit, Kino Domowe DVD, czasopisma Digital Life, Macworld, Tips&Tricks oraz serwisy online Internet Standard, GameStar, IT Partner, serwis rekrutacyjny dla branży IT JobUniverse, Fotografia, CyberJoy, Cyber. International Data Group Poland S.A. jest również twórcą pierwszego polskiego portalu IT – IDG.pl.