Już w jutro 11 grudnia rozpocznie się kolejna konferencja organizowana przez Internet Standard, CommunityStandard 2008, poświęcona społecznościom internetowym. Kulminacyjnym wydarzeniem konferencji będzie panel dyskusyjny prowadzony przez Marcina Perego (Redefine) z udziałem przedstawicieli portali, serwisów społecznościowych oraz specjalistów zajmujących się badaniami internetu. Paneliści wspólnie z uczestnikami CommunityStandard 2008 zastanawiać się będą nad optymalnym modelem badań i parametrami analizy społeczności, dzięki którym lepiej będzie można poznać i opisać użytkowników tego typu serwisów.
Serwisy społecznościowe funkcjonują na polskim rynku od przeszło pięciu lat, lecz dopiero pojawienie się Naszej Klasy i lawinowy wzrost liczby jej użytkowników spowodowały, że potencjał tego typu serwisów został dostrzeżony zarówno przez użytkowników, jak i głównych graczy na rynku internetowym. Jak wynika z badań MB SMG/KRC, 53 proc. Polaków ma świadomość istnienia internetowych serwisów społecznościowych, a 31 proc. z nich korzysta. Biorąc pod uwagę, że dostęp do internetu ma w Polsce
13 mln osób, to odsetek internautów korzystających z serwisów społecznościowych wynosi 75 proc.
Tworzenie społeczności to trend, od którego nie ma odwrotu i wiedzą to najlepiej Ci, którzy na nich zbudowali swój sukces. Przedstawiciele największych serwisów społecznościowych wystąpią
11-12 grudnia na najważniejszej w Polsce konferencji poświęconej społecznościom internetowym, CommunityStandard 2008, organizowanej przez Internet Standard.
Co tak naprawdę sprawia, że serwisy społecznościowe są fenomenem ostatnich lat? Jak długo Polska szaleć będzie jeszcze na punkcie Naszej-Klasy? Kiedy serwisy społecznościowe na dobre zaczną czerpać zyski ze swojego potencjału? Przedstawiciele społecznościówek mówią zgodnym głosem: na reklamie mogliby zarabiać więcej. Zarabianie nie jest jednak takie proste. O klienta trzeba walczyć, trzeba mu wyłożyć zasady działania społeczności i pokazać, że reklama tam rządzi się innymi regułami niż w portalach. O reklamie w serwisach społecznościowych oraz o tworzeniu społeczności wokół marki, na konferencji CommunityStandard opowiedzą m.in.: Michał Rutkowski (Tribal DDB Artur), Gortych (Artegance), Michał Wolniak (Heureka), Adam Wysocki (Next/Starcom). W jakim kierunku będą lub powinny rozwijać się projekty bazujące na community? Dlaczego – również w tej branży – wciąż lubimy to co polskie? Jak social marketing robią najlepsi? Strategie rozwoju tego segmentu rynku, próby monetyzacji przybliżą nam eksperci z branży, a wśród nich: Tomasz Przybyłowicz (Nasza Klasa), Iza Pasterz (MySpace) oraz Rafał Agnieszczak (fotka.pl). Jak nastolatki korzystają z serwisów społecznościowych? Czy polski internauta gotowy jest już na uczestnictwo w prawdziwie mobilnych społecznościach? Różnorodne społeczności w polskim internecie zaprezentują: Erling Ellingsen (Funcom), Michał Dyrda (Pixelate/Epuls.pl) oraz Marcin Szeląg (Pixelate Ventures/Epuls.pl), Marcin Jagodziński (Gadu-Gadu) i inni.
Konferencje organizowane przez Internet Standard od lat są doskonałym miejscem na mniej oficjalne spotkania z ekspertami, rozmowy w kuluarach, szansą na wymianę doświadczeń i nawiązanie kontaktów biznesowych.
Partnerem merytorycznym konferencji jest portal Gazeta.pl. Partnerem konferencji została Nasza-Klasa., srebrnym partnerem – fotka.pl. Imprezę wieczorną współorganizuje Myspace. Patronat branżowy objęło PBI oraz IAB Polska. Patronat medialny nad imprezą objęły serwisy IDG.pl, WP.pl, Interia.pl, Bankier.pl, o2.pl oraz onet.pl. Konferencji patronuje serwis GoldenLine.pl
11 – 12 grudnia 2008 r.
Miejsce: Warszawa
Organizator: Internet Standard
Szczegóły i zgłoszenia: http://www.internetstandard.pl/konferencje/communitystandard2008/p/default.html
****
InternetStandard.pl jest magazynem nowej gospodarki wydawanym przez wydawnictwo International Data Group Poland SA. Miesięcznie odwiedzany jest przez ponad 300 tys. czytelników (reals users, badanie Megapanel Gemius/PBI), do których należą przedstawiciele branży internetowej i zaawansowani użytkownicy. Magazyn zajmuje się tematyką biznesową i społeczną sieci. Internet Standard prowadzi forum eksperckie oraz przygotowuje konferencje branżowe.