Data 29 09 2020
e-bankowość dostępna całą dobę dzięki centrom danych
GDAŃSK – Aż 65% Polaków dokonuje płatności przez internet. Z urządzeń mobilnych wykonywanych jest już średnio ponad 86 mln transakcji miesięcznie. Zarządzanie tak olbrzymimi ilościami generowanych informacji stanowi wyzwanie dla sektora bankowego i centrów danych. Od stabilności i niezawodności działania serwerów zależy dostępność usług czy aplikacji finansowych, ale też bezpieczeństwo danych klientów.
W trybie 24/7
Wolumen cyfrowych operacji na świecie może w tym roku wynieść prawie 5 bilionów dolarów. Od e-bankowości uzależniona jest niemal cała gospodarka. Usługi finansowe muszą być dostępne w każdym miejscu i czasie dla klientów indywidualnych, ale także firm czy instytucji publicznych. Strony i aplikacje bankowe stają się przy tym coraz bardziej zaawansowane i wymagają dużej mocy obliczeniowej. Zwiększa się więc rola zaplecza technicznego i centrów danych, które przetwarzają generowane informacje. Awarie są dokuczliwe dla klientów, mogą też być bardzo kosztowne w związku z odszkodowaniami i karami finansowymi za nieodpowiednie zarządzanie danymi czy przestojami w działaniu firm.
Ochrona w sieci i offline
Jeszcze 30 lat temu każdy serwer notował średnio prawie 88 godzin przestoju rocznie. W 2020 roku standardem dla krytycznej infrastruktury są zaledwie 52 minuty przestoju w ciągu roku. Pracę centrów danych najczęściej zakłócają przerwy w dostawie prądu, awarie sieci i błędy oprogramowania. Są one także celami cyberataków, które mogą m.in. zdalnie odciąć zasilanie czy służyć do przechwycenia danych oraz środków klientów.
– Sektor finansowy powinien być szczególnie chroniony, ponieważ przetwarza wrażliwe informacje, potencjalnie atrakcyjne dla przestępców. Procedury ochronne muszą przy tym uwzględniać zarówno ryzyko przerw w dostawie energii elektrycznej, jak i wykorzystania przez hakerów luk w zabezpieczeniach serwerów i punktów końcowych. Poza ochroną systemów IT ważne jest fizyczne zapewnienie ciągłości działania krytycznej infrastruktury, m.in. za pomocą systemów UPS. Gwarantują one stabilne zasilanie, ale jednocześnie zapewniają, że ich komponenty, takie jak karta sieciowa, nie zostaną wykorzystane przez cyberprzestępców jako „furtka” do całej sieci. Jest to możliwe dzięki wykorzystaniu odpowiednich protokołów szyfrujących i zapewnieniu zgodności z najnowszymi standardami cyberbezpieczeństwa – mówi Rafał Kryk, Product Manager w firmie Eaton.
Awarie związane z dostępnością cyfrowych usług mogą generować ogromne koszty – w sektorze bankowym nawet 9,3 mln dolarów za godzinę.
Informacje o firmie Eaton
Sektor elektryczny Eaton jest globalnym liderem z szeroką wiedzą w dziedzinie dystrybucji zasilania i zabezpieczenia obwodów, jakości energii, zabezpieczenia zasilania zapasowego i magazynowaniu energii; regulacji i automatyki; bezpieczeństwa i ochrony życia; rozwiązań strukturalnych oraz rozwiązań do pracy w surowych i niebezpiecznych warunkach. Dzięki kompleksowym usługom, kanałom oraz zintegrowanej platformie cyfrowej i szczegółowej wiedzy Eaton zasila to, co kluczowe dla różnych branży na całym świecie, pomagając klientom w rozwiązywaniu najbardziej krytycznych wyzwań w zarządzaniu energią elektryczną.
Naszą misją jest poprawa jakości ludzkiego życia i troska o środowisko naturalne dzięki technologiom i usługom związanym z dystrybucją energii. Zapewniamy trwałe energetycznie rozwiązania, które pomagają naszym klientom zwiększyć wydajność i bezpieczeństwo oraz zrównoważyć zużycie energii elektrycznej, hydraulicznej i mechanicznej. Nasze produkty sprzedajemy w ponad 175 krajach, a przychody firmy w 2019 roku wyniosły 21,4 miliarda dolarów. Firma Eaton zatrudnia blisko 97tysięcy pracowników.
Kontakt dla czytelników: Eaton Electric Sp. z o.o., ul. Galaktyczna 30, 80-299 Gdańsk, Poland. Tel: +48 58 554 79 00, Email: [email protected]
Karolina Jankowska, +48 58 554 79 93.