Od 13 czerwca br. rzecznicy prasowi Koncernu Energetycznego ENERGA SA komunikują się z dziennikarzami poprzez wirtualne centrum prasowe – internetowy serwis wyposażony w system zarządzania relacjami z mediami. Wdrożone w centrali i 8 oddziałach ENERGI narzędzie ułatwić ma dziennikarzom dostęp do materiałów prasowych oraz standaryzować i zwiększać efektywność komunikowania z mediami w koncernie.
Wdrożone rozwiązanie jest pierwszym tego typu systemem działającym w branży elektroenergetycznej i jednym z pierwszych takich rozwiązań w polskim Internecie. Centrum prasowe ENERGI, dostępne pod adresem http://media.energa.pl, dostosowane jest do wymogów spójnej komunikacji w dużej organizacji biznesowej, przy jednoczesnym zachowaniu indywidualnego charakteru komunikacji każdego z oddziałów koncernu.
– Uruchomienie specjalnego serwisu dla dziennikarzy wynika z naszego przekonania, że jako silna, rozwijająca się korporacja, lider rynku energetycznego, jesteśmy zobligowani do szerokiej i otwartej komunikacji z otoczeniem. Korzystanie z nowoczesnych rozwiązań znacznie nam to zadanie ułatwi. – powiedział Adam Muchowski, dyrektor biura informacji i promocji Koncernu Energetycznego ENERGA SA
Wirtualne centrum prasowe ENERGI zapewnia dotarcie z informacjami do dziennikarzy oraz usprawnia pracę rzecznika prasowego koncernu i rzeczników oddziałowych. Wzrost efektywności komunikacji zapewnia także standaryzacja formy przygotowywania informacji prasowych oraz ich uzupełnianie o informacje i materiały backgroundowe.
– Poprzez biuro prasowe nasze informacje trafiają do setek dziennikarzy w ogólnopolskich i regionalnych redakcjach, serwisach internetowych oraz w agencjach informacyjnych. Dodatkowo komunikaty wprost z biura prasowego ENERGI docierają do systemu edycyjnego Polskiej Agencji Prasowej, dzięki czemu zyskujemy gwarancję, że informacja zostanie przeczytana w PAP nawet po kilku minutach od jej opublikowania na witrynie firmowej. – mówi Alina Geniusz, rzecznik prasowy ENERGI
Dziennikarz korzystający z formularza akredytacji może subskrybować informację uwzględniając źródło jej pochodzenia (z całego koncernu lub jego wybranych oddziałów) oraz tematykę informacji (informacje nt. usług, nagród i wyróżnień, sponsoringu kultury, sponsoringu sportu, zaangażowania społecznego). Oprócz funkcji zarządzania witryną prasową, uruchomiona aplikacja umożliwia również wspomaganie indywidualnych relacji z dziennikarzami – personalizację i indywidualizację korespondencji, mechanizmy wspomagania follow-up oraz administrację zwrotów.
Wirtualne centrum prasowe ENERGI to system zintegrowanych witryn prasowych:
– http://media.energa.pl – biuro prasowe koncernu
– http://media.energa.pl/elblag – biuro prasowe oddziału w Elblągu
– http://media.energa.pl/gdansk – biuro prasowe oddziału w Gdańsku
– http://media.energa.pl/kalisz – biuro prasowe oddziału w Kaliszu
– http://media.energa.pl/koszalin – biuro prasowe oddziału w Koszalinie
– http://media.energa.pl/olsztyn – biuro prasowe oddziału w Olsztynie
– http://media.energa.pl/plock – biuro prasowe oddziału w Płocku
– http://media.energa.pl/slupsk – biuro prasowe oddziału w Słupsku
– http://media.energa.pl/torun – biuro prasowe oddziału w Toruniu
– ENERGA ma teraz możliwość prowadzenia zintegrowanej i wielokanałowej komunikacji oraz czerpania wymiernych korzyści z nowoczesnych narzędzi komunikacji, uwzględniających specyfikę współczesnych mediów i wymogi agencji prasowych. Uruchomiony właśnie serwis pozwala dotrzeć bezpośrednio do dziennikarzy i redakcji, wzmacniając i uwiarygodniając przekaz wysyłany e-mailowo do dziennikarzy, dzięki jego jednoczesnej publikacji na stronach http://media.energa.pl – dodaje Alina Geniusz, rzecznik prasowy ENERGI
Wirtualne Centrum Prasowe ENERGI wyposażone jest również w narzędzia wspomagające dystrybucję informacji. Wykorzystanie standardów XML, NITF (News Industrial Text Format) oraz międzynarodowego systemu kodowania tematycznego informacji IPTC ułatwiają rozpowszechnianie informacji w Sieci na poziomie baz danych do branżowych wortali, serwisów agregujących news´y z różnych firm, a także dzięki kanałom informacyjnym RSS/XML wprost na pulpity komputerów użytkowników Sieci, bez konieczności wchodzenia na stronę internetową firmy.
Informacje prasowe z ENERGI są udostępnione w postaci kanału informacyjnego RSS/XML pod adresem: http://media.energa.pl/getPR.po?tc=rss10&enc=UTF&a=657
Własne kanaly RSS/XML udostępniają również poszczególne oddziały:
– w Elblągu – http://media.energa.pl/getPR.po?tc=rss10&enc=UTF&f=1100
– w Gdańsku – http://media.energa.pl/getPR.po?tc=rss10&enc=UTF&f=1099
– w Kaliszu – http://media.energa.pl/getPR.po?tc=rss10&enc=UTF&f=1101
– w Koszalinie – http://media.energa.pl/getPR.po?tc=rss10&enc=UTF&f=1102
– w Olsztynie – http://media.energa.pl/getPR.po?tc=rss10&enc=UTF&f=1103
– w Płocku – http://media.energa.pl/getPR.po?tc=rss10&enc=UTF&f=1104
– w Słupsku – http://media.energa.pl/getPR.po?tc=rss10&enc=UTF&f=1105
– w Toruniu – http://media.energa.pl/getPR.po?tc=rss10&enc=UTF&f=1106