Wiadomości branżowe

Ericsson stawia na multimedia

Ericsson przedstawił strategię rozwoju rynku multimediów oraz zademonstrował aplikację mobilnej telewizji podczas konferencji prasowej, która odbyła się 29 maja br. w Warszawie.Na zaproszenie firmy Ericsson sp. z o.o., na konferencję w Warszawie, przybył Claes Odman, Szef Działu Multimediów w firmie Ericsson. Przedstawił obecną sytuację na rynku multimediów i strategię firmy w tej dziedzinie. Podkreślił on, ze multimedia są głównym kierunkiem rozwoju firmy Ericsson.Jako jeden z dowodów, Claes Odman przedstawił ostatnią serię przejęć przez firmę Ericsson oraz nawiązania strategicznej współpracy z kilkoma firmami z branży multimediów. Przykładem może być przejęcie firmy Tandberg Television, która działała na rynku telewizji mobilnej w 100 krajach dla 2000 operatorów. Poszerzenie portfolio o jej produkty i rozwiązania oraz wykorzystanie jej 15-letniego doświadczenia ma gwarantować firmie Ericsson sukces na rynku telewizji mobilnej. Z kolei współpraca z Napsterem otwiera przed firmą rynki muzyczne.Ericsson potwierdza wiodącą pozycję w nowych aplikacjach multimedialnych. Na 120 globalnych działających usług telewizji mobilnej, 50 zostało dostarczonych

Ericsson przedstawił strategię rozwoju rynku multimediów oraz zademonstrował aplikację mobilnej telewizji podczas konferencji prasowej, która odbyła się 29 maja br. w Warszawie.

Na zaproszenie firmy Ericsson sp. z o.o., na konferencję w Warszawie, przybył Claes Odman, Szef Działu Multimediów w firmie Ericsson. Przedstawił obecną sytuację na rynku multimediów i strategię firmy w tej dziedzinie. Podkreślił on, ze multimedia są głównym kierunkiem rozwoju firmy Ericsson.

Jako jeden z dowodów, Claes Odman przedstawił ostatnią serię przejęć przez firmę Ericsson oraz nawiązania strategicznej współpracy z kilkoma firmami z branży multimediów. Przykładem może być przejęcie firmy Tandberg Television, która działała na rynku telewizji mobilnej w 100 krajach dla 2000 operatorów. Poszerzenie portfolio o jej produkty i rozwiązania oraz wykorzystanie jej 15-letniego doświadczenia ma gwarantować firmie Ericsson sukces na rynku telewizji mobilnej. Z kolei współpraca z Napsterem otwiera przed firmą rynki muzyczne.

Ericsson potwierdza wiodącą pozycję w nowych aplikacjach multimedialnych. Na 120 globalnych działających usług telewizji mobilnej, 50 zostało dostarczonych przez firmę Ericsson. W 2005 roku, Ericsson został pierwszym dostawcą, który przeprowadził – we współpracy z NRK – testy mobilnej telewizji interaktywnej. Już rok później jako pierwszy na świecie sprawdził funkcjonalność reklam w telewizji mobilnej.

Podsumowując, Claes Odman potwierdził, że rynek multimediów ma ogromny potencjał wzrostu. Wydatki konsumentów na usługi telewizyjne wzrosną z poziomu ok. 175 mld USD w 2005 roku do 270 mld USD w roku 2010. Jednocześnie, liczba abonentów telewizji mobilnej wzrośnie do ok. 50 mln w 2010 roku (obecnie jest to ok. 10 mln). Dane te znajdują także odzwierciedlenie w Polsce. Według badań Ericsson Consumer Lab Polacy interesują się nowymi technologiami mobilnymi, w niemniejszym stopniu niż Japończycy.

Ronny Bergqvist, odpowiedzialny w firmie Ericsson za demonstrowanie nowych rozwiązań przedstawił w zaskakujący, zabawny i przystępny sposób nowe aplikacje multimedialne. Rozwiązania telewizji mobilnej oraz rozmowy wideo, pokazane w życiowych sytuacjach, przybliżyły praktyczne wykorzystanie strategicznych zamierzeń firmy Ericsson.

A to już wiesz?  Kredyt dla Grupy LOTOS SA

Źródło Ericsson Sp. z o.o.. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy