Ericsson przedstawił strategię rozwoju rynku multimediów oraz zademonstrował aplikację mobilnej telewizji podczas konferencji prasowej, która odbyła się 29 maja br. w Warszawie.
Na zaproszenie firmy Ericsson sp. z o.o., na konferencję w Warszawie, przybył Claes Odman, Szef Działu Multimediów w firmie Ericsson. Przedstawił obecną sytuację na rynku multimediów i strategię firmy w tej dziedzinie. Podkreślił on, ze multimedia są głównym kierunkiem rozwoju firmy Ericsson.
Jako jeden z dowodów, Claes Odman przedstawił ostatnią serię przejęć przez firmę Ericsson oraz nawiązania strategicznej współpracy z kilkoma firmami z branży multimediów. Przykładem może być przejęcie firmy Tandberg Television, która działała na rynku telewizji mobilnej w 100 krajach dla 2000 operatorów. Poszerzenie portfolio o jej produkty i rozwiązania oraz wykorzystanie jej 15-letniego doświadczenia ma gwarantować firmie Ericsson sukces na rynku telewizji mobilnej. Z kolei współpraca z Napsterem otwiera przed firmą rynki muzyczne.
Ericsson potwierdza wiodącą pozycję w nowych aplikacjach multimedialnych. Na 120 globalnych działających usług telewizji mobilnej, 50 zostało dostarczonych przez firmę Ericsson. W 2005 roku, Ericsson został pierwszym dostawcą, który przeprowadził – we współpracy z NRK – testy mobilnej telewizji interaktywnej. Już rok później jako pierwszy na świecie sprawdził funkcjonalność reklam w telewizji mobilnej.
Podsumowując, Claes Odman potwierdził, że rynek multimediów ma ogromny potencjał wzrostu. Wydatki konsumentów na usługi telewizyjne wzrosną z poziomu ok. 175 mld USD w 2005 roku do 270 mld USD w roku 2010. Jednocześnie, liczba abonentów telewizji mobilnej wzrośnie do ok. 50 mln w 2010 roku (obecnie jest to ok. 10 mln). Dane te znajdują także odzwierciedlenie w Polsce. Według badań Ericsson Consumer Lab Polacy interesują się nowymi technologiami mobilnymi, w niemniejszym stopniu niż Japończycy.
Ronny Bergqvist, odpowiedzialny w firmie Ericsson za demonstrowanie nowych rozwiązań przedstawił w zaskakujący, zabawny i przystępny sposób nowe aplikacje multimedialne. Rozwiązania telewizji mobilnej oraz rozmowy wideo, pokazane w życiowych sytuacjach, przybliżyły praktyczne wykorzystanie strategicznych zamierzeń firmy Ericsson.