Wiadomości branżowe

Fabia, Civic, cee?d – czyli bez zmian

W maju ponownie, już drugi raz z rzędu, Skoda Fabia okazała się najbardziej popularnym modelem w rankingu Top Ten mojeauto.pl. Tym razem jednak zwycięstwo i przewaga nad konkurentami były jeszcze bardziej okazałe niż przed miesiącem. W ścisłej czołówce rankingu nie zaszły żadne zmiany. Poza Fabią, swoje pozycje sprzed miesiąca utrzymały także Honda Civic oraz Kia cee'd. Największy skok w pierwszej dziesiątce zanotował Fiat Bravo, który, podobnie jak druga generacja małej Skody, na naszym rynku zadebiutował w kwietniu. Kompaktowy Fiat awansował z dziesiątej na piątą pozycję, choć zdaje się, że ma aspiracje na znacznie więcej. Wydaje się przy tym, że tym razem Fiat zdołał uniknąć błędów, jakie towarzyszyły wprowadzeniu na rynek modelu Stilo - poprzednika Bravo. Jednak, czy rzeczywiście Bravo zdoła podbić rynek, przekonamy się dopiero za kilka miesięcy.Tym razem majowe nowości nie odegrały większej roli i żadna z nich nie znalazła się chociażby w pierwszej trzydziestce rankingu. Jednak nie powinno to specjalnie dziwić, gdyż są to bardziej niszowe modele, które nie mają szans konkurować pod względem zainteresowania z bardziej popularnymi

W maju ponownie, już drugi raz z rzędu, Skoda Fabia okazała się najbardziej popularnym modelem w rankingu Top Ten mojeauto.pl. Tym razem jednak zwycięstwo i przewaga nad konkurentami były jeszcze bardziej okazałe niż przed miesiącem.

W ścisłej czołówce rankingu nie zaszły żadne zmiany. Poza Fabią, swoje pozycje sprzed miesiąca utrzymały także Honda Civic oraz Kia cee'd. Największy skok w pierwszej dziesiątce zanotował Fiat Bravo, który, podobnie jak druga generacja małej Skody, na naszym rynku zadebiutował w kwietniu. Kompaktowy Fiat awansował z dziesiątej na piątą pozycję, choć zdaje się, że ma aspiracje na znacznie więcej. Wydaje się przy tym, że tym razem Fiat zdołał uniknąć błędów, jakie towarzyszyły wprowadzeniu na rynek modelu Stilo – poprzednika Bravo. Jednak, czy rzeczywiście Bravo zdoła podbić rynek, przekonamy się dopiero za kilka miesięcy.

Tym razem majowe nowości nie odegrały większej roli i żadna z nich nie znalazła się chociażby w pierwszej trzydziestce rankingu. Jednak nie powinno to specjalnie dziwić, gdyż są to bardziej niszowe modele, które nie mają szans konkurować pod względem zainteresowania z bardziej popularnymi przedstawicielami innych segmentów. I tak, w maju w sprzedaży pojawiły się dwa auta coupe-cabriolet: Ford Focus CC oraz Mitsubishi CZC, dwa SUV-y: Mazda CX-7 oraz Dodge Nitro i sportowe coupe Audi A5.

TABELA 1 – TOP TEN mojeauto.pl – najczęściej oglądane modele w maju 2007

Miejsce

Zmiana

Modele samochodów

Punkty*

1

bez zmian

Skoda Fabia

34780

2

bez zmian

Honda Civic

26319

3

bez zmian

Kia cee'd

20786

4

+ 1

Ford Focus

20280

5

+ 5

Fiat Bravo

19111

6

– 2

Toyota Auris

16548

7

– 1

Opel Astra III

16341

8

+ 1

Skoda Octavia

16082

9

– 2

Opel Corsa

15838

10

+ 1

Nissan Qashqai

13559

* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych wersji samochodów w serwisie Auta Nowe




A to już wiesz?  MediaFun i NewsPoint o marketingu szeptanym

Jeszcze mniejszy ruch w czołowej dziesiątce miał miejsce w rankingu najbardziej popularnych marek. Etatowym już zwycięzcą miesięcznych zestawień staje się Toyota, która była najbardziej popularna już szósty miesiąc z rzędu. Jej przewaga nad kolejnymi markami w klasyfikacji pozwala przypuszczać, że koniec tej dominacji prędko nie nastąpi. A warto zauważyć, że Toyota w maju jest reprezentowana zaledwie przez jednego przedstawiciela w pierwszej dziesiątce modeli, podczas gdy Opel i Skoda wprowadziły do niej po dwa swoje modele.

TABELA 2 – TOP TEN mojeauto.pl – najczęściej oglądane marki w maju 2007

Miejsce

Zmiana

Marka

Punkty*

1

bez zmian

Toyota

81260

2

bez zmian

Opel

64017

3

bez zmian

Skoda

58719

4

+ 1

Fiat

54760

5

– 1

Volkswagen

52788

6

bez zmian

Ford

47115

7

bez zmian

Honda

46962

8

bez zmian

Nissan

45246

9

+ 1

Kia

45238

10

– 1

Mercedes

41348

* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych wersji samochodów w serwisie Auta Nowe


Ubiegły miesiąc zaskoczył nas pojawieniem się w pierwszej dziesiątce aut użytkowych, czyli takich, które dają prawo do 100-procentowego odliczenia podatku VAT, Kii cee'd w dwumiejscowej wersji van. Okazuje się, że nie był to wcale jednorazowy wyskok. Kompaktowa Kia z trwale oddzieloną przestrzenią bagażową ponownie w maju cieszyła się dużym zainteresowaniem i znów uplasowała się na drugiej pozycji w tej kategorii.

To jednak nie koniec dobrych wieści dla modeli w wersji van. W maju zwiększonym zainteresowaniem cieszyła się także dwumiejscowa Fabia, co pozwoliło jej awansować na 10. pozycję w rankingu. Obecnie, jeśli chcielibyśmy nabyć Fabię do firmy i skorzystać z pełnego odliczenia VAT-u, nie mamy praktycznie żadnego wyboru. W ofercie w wersji van znajduje się tylko pierwsza generacja i tylko jako kombi.

Pojawienie się w rankingu dwumiejscowych cee'da i Fabii nie oznacza wcale końca zainteresowania większymi dostawczymi oraz pickupami. Jednak to właśnie te najmniejsze auta dostawcze są w większości przypadków zupełnie wystarczające w prowadzonej przez nas działalności.


A to już wiesz?  Ericsson i Solidex budują największą szerokopasmową sieć teleinformatyczną w Polsce



TABELA 3 – TOP TEN mojeauto.pl – najczęściej oglądane auta użytkowe w maju 2007

Miejsce

Zmiana

Marka

Punkty*

1

bez zmian

Nissan Navara

4353

2

bez zmian

Kia cee'd

3497

3

bez zmian

Toyota Hilux

3230

4

bez zmian

Mercedes Sprinter

3153

5

+ 1

Volkswagen Transporter

2817

6

– 1

Mitsubishi L200

2786

7

+ 1

Mercedes Vito

2489

8

– 1

Ford Transit

2332

9

bez zmian

Fiat Ducato

2225

10

+ 1

Skoda Fabia

1869

<

p>* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych wersji samochodów w serwisie Auta Nowe

Firma InterNet Service S.A. powstała w 2000 r. Jest twórcą serwisu motoryzacyjnego mojeauto.pl. W latach 2000 – 2002 za jego pośrednictwem sprzedano niemal 3000 samochodów nowych o łącznej wartości ponad 95 milionów złotych. Od października 2002 roku do listopada 2003 roku przeprowadzony został proces przekształcenia serwisu mojeauto.pl z platformy transakcyjnej na informacyjną, w efekcie czego powstały nowe podserwisy: Auta Nowe, Auta Używane, Motofinanse, Motogazeta, Autogaleria. Wśród najważniejszych partnerów mojeauto.pl wymienić należy kilkanaście instytucji finansowych, kilkadziesiąt firm z sektora motoryzacyjnego w tym Polską Izbę Motoryzacji, kilkaset salonów dealerskich i komisów samochodowych, firmy szkoleniowe i wydawnicze, Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych

Źródło InterNet Service S.A.. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy