W maju ponownie, już drugi raz z rzędu, Skoda Fabia okazała się najbardziej popularnym modelem w rankingu Top Ten mojeauto.pl. Tym razem jednak zwycięstwo i przewaga nad konkurentami były jeszcze bardziej okazałe niż przed miesiącem.
W ścisłej czołówce rankingu nie zaszły żadne zmiany. Poza Fabią, swoje pozycje sprzed miesiąca utrzymały także Honda Civic oraz Kia cee'd. Największy skok w pierwszej dziesiątce zanotował Fiat Bravo, który, podobnie jak druga generacja małej Skody, na naszym rynku zadebiutował w kwietniu. Kompaktowy Fiat awansował z dziesiątej na piątą pozycję, choć zdaje się, że ma aspiracje na znacznie więcej. Wydaje się przy tym, że tym razem Fiat zdołał uniknąć błędów, jakie towarzyszyły wprowadzeniu na rynek modelu Stilo – poprzednika Bravo. Jednak, czy rzeczywiście Bravo zdoła podbić rynek, przekonamy się dopiero za kilka miesięcy.
Tym razem majowe nowości nie odegrały większej roli i żadna z nich nie znalazła się chociażby w pierwszej trzydziestce rankingu. Jednak nie powinno to specjalnie dziwić, gdyż są to bardziej niszowe modele, które nie mają szans konkurować pod względem zainteresowania z bardziej popularnymi przedstawicielami innych segmentów. I tak, w maju w sprzedaży pojawiły się dwa auta coupe-cabriolet: Ford Focus CC oraz Mitsubishi CZC, dwa SUV-y: Mazda CX-7 oraz Dodge Nitro i sportowe coupe Audi A5.
TABELA 1 – TOP TEN mojeauto.pl – najczęściej oglądane modele w maju 2007
Miejsce | Zmiana | Modele samochodów | Punkty* |
1 | bez zmian | Skoda Fabia | 34780 |
2 | bez zmian | Honda Civic | 26319 |
3 | bez zmian | Kia cee'd | 20786 |
4 | + 1 | Ford Focus | 20280 |
5 | + 5 | Fiat Bravo | 19111 |
6 | – 2 | Toyota Auris | 16548 |
7 | – 1 | Opel Astra III | 16341 |
8 | + 1 | Skoda Octavia | 16082 |
9 | – 2 | Opel Corsa | 15838 |
10 | + 1 | Nissan Qashqai | 13559 |
* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych wersji samochodów w serwisie Auta Nowe
Jeszcze mniejszy ruch w czołowej dziesiątce miał miejsce w rankingu najbardziej popularnych marek. Etatowym już zwycięzcą miesięcznych zestawień staje się Toyota, która była najbardziej popularna już szósty miesiąc z rzędu. Jej przewaga nad kolejnymi markami w klasyfikacji pozwala przypuszczać, że koniec tej dominacji prędko nie nastąpi. A warto zauważyć, że Toyota w maju jest reprezentowana zaledwie przez jednego przedstawiciela w pierwszej dziesiątce modeli, podczas gdy Opel i Skoda wprowadziły do niej po dwa swoje modele.
TABELA 2 – TOP TEN mojeauto.pl – najczęściej oglądane marki w maju 2007
Miejsce | Zmiana | Marka | Punkty* |
1 | bez zmian | Toyota | 81260 |
2 | bez zmian | Opel | 64017 |
3 | bez zmian | Skoda | 58719 |
4 | + 1 | Fiat | 54760 |
5 | – 1 | Volkswagen | 52788 |
6 | bez zmian | Ford | 47115 |
7 | bez zmian | Honda | 46962 |
8 | bez zmian | Nissan | 45246 |
9 | + 1 | Kia | 45238 |
10 | – 1 | Mercedes | 41348 |
* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych wersji samochodów w serwisie Auta Nowe
Ubiegły miesiąc zaskoczył nas pojawieniem się w pierwszej dziesiątce aut użytkowych, czyli takich, które dają prawo do 100-procentowego odliczenia podatku VAT, Kii cee'd w dwumiejscowej wersji van. Okazuje się, że nie był to wcale jednorazowy wyskok. Kompaktowa Kia z trwale oddzieloną przestrzenią bagażową ponownie w maju cieszyła się dużym zainteresowaniem i znów uplasowała się na drugiej pozycji w tej kategorii.
To jednak nie koniec dobrych wieści dla modeli w wersji van. W maju zwiększonym zainteresowaniem cieszyła się także dwumiejscowa Fabia, co pozwoliło jej awansować na 10. pozycję w rankingu. Obecnie, jeśli chcielibyśmy nabyć Fabię do firmy i skorzystać z pełnego odliczenia VAT-u, nie mamy praktycznie żadnego wyboru. W ofercie w wersji van znajduje się tylko pierwsza generacja i tylko jako kombi.
Pojawienie się w rankingu dwumiejscowych cee'da i Fabii nie oznacza wcale końca zainteresowania większymi dostawczymi oraz pickupami. Jednak to właśnie te najmniejsze auta dostawcze są w większości przypadków zupełnie wystarczające w prowadzonej przez nas działalności.
TABELA 3 – TOP TEN mojeauto.pl – najczęściej oglądane auta użytkowe w maju 2007
Miejsce | Zmiana | Marka | Punkty* |
1 | bez zmian | Nissan Navara | 4353 |
2 | bez zmian | Kia cee'd | 3497 |
3 | bez zmian | Toyota Hilux | 3230 |
4 | bez zmian | Mercedes Sprinter | 3153 |
5 | + 1 | Volkswagen Transporter | 2817 |
6 | – 1 | Mitsubishi L200 | 2786 |
7 | + 1 | Mercedes Vito | 2489 |
8 | – 1 | Ford Transit | 2332 |
9 | bez zmian | Fiat Ducato | 2225 |
10 | + 1 | Skoda Fabia | 1869 |
<
p>* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych wersji samochodów w serwisie Auta Nowe
Firma InterNet Service S.A. powstała w 2000 r. Jest twórcą serwisu motoryzacyjnego mojeauto.pl. W latach 2000 – 2002 za jego pośrednictwem sprzedano niemal 3000 samochodów nowych o łącznej wartości ponad 95 milionów złotych. Od października 2002 roku do listopada 2003 roku przeprowadzony został proces przekształcenia serwisu mojeauto.pl z platformy transakcyjnej na informacyjną, w efekcie czego powstały nowe podserwisy: Auta Nowe, Auta Używane, Motofinanse, Motogazeta, Autogaleria. Wśród najważniejszych partnerów mojeauto.pl wymienić należy kilkanaście instytucji finansowych, kilkadziesiąt firm z sektora motoryzacyjnego w tym Polską Izbę Motoryzacji, kilkaset salonów dealerskich i komisów samochodowych, firmy szkoleniowe i wydawnicze, Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych