Portal IDG.pl wydawany przez International Data Group Poland S.A., lidera w branży prasy komputerowej, potwierdził swoją wysoką pozycję na krajowym rynku internetowym. IDG.pl znalazło się na 5 miejscu pod względem liczby użytkowników w rankingu witryn prezentowanym w badaniu Prawdziwy Profil.
Z badań Prawdziwy Profil wynika, że IDG.pl odwiedza ponad 4% polskich internautów, grupy szacowanej przez SMG-KRC na 6,2 mln osób. Zasięg 13 witryn przebadanych przez Prawdziwy Profil (z 15 wydawanych przez International Data Grup Poland S.A.) osiągnął poziom 410 tys. użytkowników co stanowi prawie 7% użytkowników Internetu. Prawdziwy Profil przygotowany przez Global eMarketing jest jedynym niezależnym oraz wiarygodnym polskim badaniem typu site centric.
„Osiągnięcie tak znacznej liczby użytkowników przez IDG.pl świadczy o docenianiu przez naszych czytelników merytorycznego poziomu zawartości oferowanej przez nasze wydawnictwo – uważa Michał Kreczmar wydawca serwisów online w International Data Group Poland S.A. – W przeciwieństwie do Allegro czy prv.pl wyprzedzających nasz serwis w rankingu Prawdziwy Profil pod względem liczby użytkowników, IDG.pl jest prawdziwym internetowym medium. Codziennie dostarczamy naszym czytelnikom treści redakcyjne, a nie budujemy ruch wyłącznie w oparciu o społeczność internetową”.
„To doskonała informacja dla naszej sieci witryn – komentuje Dariusz Sokołowski, szef sprzedaży online w International Data Group Poland S.A. – „Nasza flagowa witryna www.idg.pl potwierdziła swoją przydatność do nawet bardzo dużych kampanii zasięgowych zajmując piąte miejsce pod względem liczby użytkowników na 333 witryny badane w Prawdziwym Profilu. W swojej kategorii czyli Informacji IDG.pl zajmuje miejsce pierwsze wyprzedzając witryny tak znanych marek jak Radio Zet, Wprost czy Super Express. Liczymy na duży wzrost zainteresowania Reklamodawców tą witryną” – dodaje Dariusz Sokołowski.
International Data Group Poland S.A., polski oddział największego na świecie, międzynarodowego koncernu wydawniczego w branży komputerowej – International Data Group – wydającego 300 czasopism w 80 krajach świata. W Polsce IDG Poland wydaje tygodnik Computerworld (www.computerworld.pl), wraz z Raportami Computerworld (między innymi Computerworld TOP 200 – Polski Rynek Informatyczny i Telekomunikacyjny), magazyn kadry zarządzającej CXO (www.cxo.pl), miesięcznik PC World Komputer (www.pcworld.pl) wraz z wydaniami specjalnymi PC World Komputer Extra i PC World Komputer Special, miesięczniki NetWorld (www.networld.pl), Digit (www.digit.pl), Kino Domowe – Magazyn DVD (www.kinodomowe.idg.pl), GameStar (www.gamestar.pl) oraz serwisy online Internet Standard (www.internetstandard.pl), IT Partner (www.itpartner.pl), serwis rekrutacyjny dla branży IT JobUniverse (www.jobuniverse.pl), Informator IT (informator.idg.pl), CyberJoy (www.cyberjoy.pl), Fotografia (www.fotografia.idg.pl), Cyber (www.cyber.com.pl). International Data Group Poland S.A. jest również twórcą pierwszego polskiego portalu IT – IDG.pl (www.idg.pl).