Boże Narodzenie poprzedzają czasochłonne i wymagające dużego nakładu pracy przygotowania. W tym czasie kupujemy choinkę, planujemy świąteczne menu, a także, często w biegu, szukamy prezentów dla naszych najbliższych ? niestety, nie zawsze są one trafione. Miesięcznik Reader?s Digest postanowił sprawdzić, jakie świąteczne podarunki złoszczą nas najbardziej. W ankiecie wzięli udział Polacy i Niemcy.
<
p>Aż 66% Polaków przyznało, że nie lubi otrzymywać prezentów, które bardziej podobają się obdarowującemu niż obdarowanemu… Wybierając na świąteczny podarunek kosmetyki również powinniśmy zachować ostrożność ? aż 45% polskich respondentów uznało, że wyjątkowo nietrafionym prezentem są produkty do pielęgnacji ciała o drażniącym zapachu. Równie niepożądane są poradniki dietetyczne i bielizna erotyczna ? odpowiednio 41% i 42% polskich respondentów nie chciałoby znaleźć ich pod choinką. Niemal jedna piąta Polaków jest zdania, że pieniądze lub voucher to także nienajlepszy pomysł na świąteczny prezent.
Mieszkańcy Niemiec, podobnie jak Polacy, nie chcieliby dostać od Świętego Mikołaja produktów do pielęgnacji ciała, których zapach drażni ? pogląd ten podziela aż 60% niemieckich ankietowanych. Za nietrafiony pomysł świąteczny uważają też poradniki dietetyczne (odpowiedź tę wskazało 57% badanych) oraz rzeczy, które bardziej podobają się osobom obdarowującym niż obdarowanym (wybór 50% pytanych). Natomiast zdecydowana większość niemieckich respondentów (68%) ucieszyłaby się, gdyby pod choinką czekała na nich bielizna erotyczna.
Zastanawiając się nad wyborem prezentu, podpytajmy najbliższych, co chcieliby dostać, poświęćmy trochę więcej czasu na poszukiwanie idealnego podarunku i, co najważniejsze, pamiętajmy, że to, co nam się podoba niekoniecznie zachwyci osobę obdarowywaną ? mówi Piotr Wierzbowski, redaktor naczelny polskiego wydania Reader?s Digest.
MiesięcznikReader?s Digestto najpopularniejszy magazyn na świecie, który co miesiąc trafia do ponad 60 milionów czytelników. Ukazuje się w 50 wydaniach i 20 językach. To magazyn o różnorodnej tematyce ? od zdrowia, ekologii, po egzotyczne podróże i pasjonujące historie z życia.
Wydawnictwo Reader?s Digestjest częścią The Reader?s Digest Association, Inc. (www.rd.com), międzynarodowego wydawnictwa, które jest liderem marketingu bezpośredniego i tworzy książki, nagrania muzyki, wideo i publikacje
w internecie. Więcej informacji znaleźć można na stronie polskiej edycji www.digest.pl