Wiadomości branżowe

Lacetti szczytuje

W miesiąc po debiucie na polskim rynku wersji kombi Chevroleta Lacetti model ten znalazł się, po raz pierwszy w historii Top Ten mojeauto.pl, na samym szczycie rankingu. Poszerzona gama modelu Lacetti zawiera obecnie trzy wersje nadwozia: cztero- i pięciodrzwiową oraz kombi.Największym wydarzeniem w branży motoryzacyjnej w październiku były z pewnością targi motoryzacyjne w Paryżu. Choć debiutujące tam modele nie trafiły od razu do sprzedaży, to jednak można było się zapoznać z tym, co nas czeka w najbliższej przyszłości. Na rodzimym rynku najważniejszym wydarzeniem w październiku były katowickie targi motoryzacyjne Autosalon 2004, na którym polskie premiery miały Renault Modus, Panda 4x4 oraz BMW serii 1. Ponadto, na rynku pojawiły się nowa Multipla, Golf GTI oraz Megane Societe - dwumiejscowa wersja dostawcza tego popularnego w Polsce modelu.Na razie październikowe nowości nie zaistniały znacząco w rankingu Top Ten mojeauto.pl. Najlepszy Modus zajął 33 miejsce, a BMW serii 1 - 95. Panda w wersji 4x4 na pewno przyczyniła się do 20 lokaty Fiata Pandy, jednak nie jest to wynik zadowalający dla najlepiej sprzedającego się obecnie w Polsce modelu.Wydawać by się mogło, że po wrześniowej detronizacji Chevroleta Aveo z

W miesiąc po debiucie na polskim rynku wersji kombi Chevroleta Lacetti model ten znalazł się, po raz pierwszy w historii Top Ten mojeauto.pl, na samym szczycie rankingu. Poszerzona gama modelu Lacetti zawiera obecnie trzy wersje nadwozia: cztero- i pięciodrzwiową oraz kombi.

Największym wydarzeniem w branży motoryzacyjnej w październiku były z pewnością targi motoryzacyjne w Paryżu. Choć debiutujące tam modele nie trafiły od razu do sprzedaży, to jednak można było się zapoznać z tym, co nas czeka w najbliższej przyszłości. Na rodzimym rynku najważniejszym wydarzeniem w październiku były katowickie targi motoryzacyjne Autosalon 2004, na którym polskie premiery miały Renault Modus, Panda 4×4 oraz BMW serii 1. Ponadto, na rynku pojawiły się nowa Multipla, Golf GTI oraz Megane Societe – dwumiejscowa wersja dostawcza tego popularnego w Polsce modelu.

Na razie październikowe nowości nie zaistniały znacząco w rankingu Top Ten mojeauto.pl. Najlepszy Modus zajął 33 miejsce, a BMW serii 1 – 95. Panda w wersji 4×4 na pewno przyczyniła się do 20 lokaty Fiata Pandy, jednak nie jest to wynik zadowalający dla najlepiej sprzedającego się obecnie w Polsce modelu.

Wydawać by się mogło, że po wrześniowej detronizacji Chevroleta Aveo z fotela lidera przez Skodę Octavię, ta stosunkowo nowa marka na naszym rynku będzie powoli tracić na popularności. Nic takiego jednak się nie stało. Co więcej, znowu na czele miesięcznego rankingu Top Ten mojeauto.pl pojawił się Chevrolet, większy brat Aveo – Lacetti. Co spowodowało ten powrót na szczyt? Najprawdopodobniej pojawienie się nowej wersji nadwozia – kombi, która uzupełniła gamę tego kompaktowego modelu. Choć do sprzedaży na polskim rynku Lacetti kombi trafił jeszcze we wrześniu, to dopiero październik był pierwszym pełnym miesiącem sprzedaży. Lacetti 1,4 16V SE w cenie 44.490 zł był też najczęściej oglądaną wersją w ubiegłym miesiącu. Dodatkowo ogromna akcja promocyjna w mediach tego modelu wydaje się, że przyniosła zamierzony skutek, jakim był wzrost zainteresowania. Teraz czas na to, by uzyskany wynik przełożył się na zwiększoną sprzedaż.

A to już wiesz?  Konkurs - "Fotograf i jego portfolio"

Październik to także bardzo dobry okres dla Skody. Nowa Octavia po ubiegłomiesięcznym wdarciu się przebojem na dziewiąte miejsce rankingu, w tym była już druga. Choć w sprzedaży jest jeszcze i będzie produkowana do końca 2005 roku starsza generacja Octavii (w rankingu na 11. pozycji), oznaczana teraz dla odróżnienia symbolem „Tour”, to jednak w świadomości internautów zadomowiła się już najnowsza wersja modelu naszych południowych sąsiadów. Również Fabia, po wrześniowym faceliftingu, zanotowała znaczący wzrost na liście. Oba modele Skody widoczne były w różnego rodzaju mediach. Zgodnie z wynikami badania rynku reklamowego przeprowadzonego przez firmę Expert Monitor wydatki na reklamę Skody Octavii były najwyższe spośród wszystkich reklamowanych modeli.

Choć aż dwa modele czeskiego koncernu znalazły się w pierwszej trójce rankingu Top Ten, to kolejny raz Skoda nie została najczęściej oglądaną marką przez internautów. Ponownie uległa jedynie Fordowi, który już od dłuższego czasu może pochwalić się stabilnymi wynikami, mimo ogólnie niekorzystnej koniunktury na auta nowe w naszym kraju. Wydaje się także, że promocje Forda (rabaty gotówkowe na poszczególne modele) są ciekawsze od tych oferowanych przez Skodę (dodatkowe elementy wyposażenia w cenie auta plus tańsze pakiety) W pierwszej dziesiątce październik nie przyniósł zmian jakościowych, nastąpiły jedynie drobne przetasowania na poszczególnych pozycjach. Upusty cenowe oferowane przez Opla (od 2 do 15 tys. zł) pozwoliły na awans o dwie pozycje. Widać, iż marki z czołowej dziesiątki mają dosyć mocną pozycję na polskim rynku i ciężko będzie awansować do czołówki innym koncernom.

Wśród samochodów dla firm w zeszłym miesiącu całkowicie zasłużenie zwyciężył Mercedes Vito. Zasłużenie, ponieważ właśnie w październiku Vito otrzymał prestiżową nagrodę Van of the Year 2005 (Samochód Dostawczy Roku). Jest to już druga nagroda w krótkim czasie, w sierpniu Vito zostało wybrane najlepszym autem w klasie samochodów dostawczych o DMC do 3 ton. Tytuł Van of the Year przyznany został podczas targów samochodów użytkowych w Hanowerze. Jury konkursu podkreśliło ładną sylwetkę pojazdu oraz łatwość prowadzenia zbliżoną do aut osobowych, a także spełnienie wszelkich wymagań stawianych samochodom dostawczym. Mercedes Vito dostępny jest w bardzo różnorodnej gamie: trzech różnych długości (furgon, univan i kombi), dwóch wysokości oraz całej gamie silników o mocy od 88 do 217 KM.

A to już wiesz?  mojeauto.pl nawiązuje współpracę z PAIiIZ

Ciekawostką jest dziesiąta pozycja Renault Mastera (awans aż o 16 miejsc), w którym, jak poinformował Renault Polska, mogą wystąpić wady prowadzące do utraty panowania nad pojazdem przez kierowcę. Czyżby zasada, iż „nieważne jak o nas mówią, byle mówili”, spełniła się właśnie w przypadku Mastera?

Październik przyniósł też pomyślne informacje w kwestii opodatkowania podatkiem VAT zakupu i nabycia w drodze leasingu aut. Ma być prościej, łatwiej, a przede wszystkim bardziej czytelnie. Wszystkie pojazdy ciężarowe będą mogły odliczyć cały VAT i od nabycia, i od ceny paliwa. W przypadku samochodów dostawczych prawdopodobnie zostanie ustalony wysoki limit odliczenia (nie będzie to cały VAT naliczony), zaś odnośnie osobowych podwyższony zostanie obecny limit (5 tys. zł) do 7 lub 8 tys. zł. Jedynym problemem (nawet resort finansów wstępnie poparł te propozycje!) będzie czas potrzebny do wprowadzenia tych zmian w życie. Potrwać to może nawet kilka miesięcy.

Źródło InterNet Service S.A.. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy