Komunikacja

Polacy rekordowo przenoszą swój numer

Polacy rekordowo przenoszą swój numer
Polacy rekordowo przenoszą swój numer W pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku sieć zmieniło ponad 1,2 mln osób, co dało wynik o 8 proc. większy niż

Polacy rekordowo przenoszą swój numer

W pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku sieć zmieniło ponad 1,2 mln osób, co dało wynik o 8 proc. większy niż w roku poprzednim – zauważa Witold Tomaszewski, redaktor Telepolis.pl.

Portal TELEPOLIS.PL opublikował ranking przenośności numerów, z którego wynika, że ponad 1,2 mln Polaków w ostatnich 9 miesiącach postanowiło przenieść swój numer telefonu do innej sieci. Jest to wynik o 8 proc. większy w stosunku do roku ubiegłego. Największym beneficjentem przenośności numerów od dwóch lat jest P4. Jednak w samym III kw. br. udział tego operatora w numerach przechodzących spadł do 42 proc. na korzyść Orange. Niestety ostatnie miesiące nie były udane dla T-Mobile, który nie tylko odnotował znaczną liczbę odejść swoich klientów, ale też miał poważne problemy z zainteresowaniem swoją ofertą klientów innych sieci.

3Q15 (tys.) Przyjął Udział Oddał Udział Bilans
P4 169,7 42,4% 72,7 18,2% +97,0
Orange 97,8 24,4% 102,3 25,6% -4,5
Polkomtel 65,0 16,2% 93,0 23,2% -28,0
T-Mobile 36,6 9,1% 117,5 29,4% -80,9
Pozostali 31,0 7,7% 14,6 3,6% +16,4
Źródło: www.telepolis.pl

Druga połowa roku również dała się we znaki Dialogowi oraz Netii. Migracja klientów pomiędzy dwoma operatorami dała wynik 13 tys. przejść. W raporcie TELEPOLIS.PL uwagę zwraca doskonały wynik Virgin Mobile, który kolejny kwartał z rzędu odnotowuje wzrost – w III kw. br. 13 tys. numerów na plusie. Drugi w kolejności operator wirtualny – Mobile Vikings – zanotował w tym czasie zaledwie tysięczny przypływ numerów do bazy. Poza FM Group (pozyskanych 500 numerów netto) i Ineą (300 numerów), pozostali zanotowali niewielkie ruchy w bazie.

Cały, badany 9-miesięczny okres pokazuje, że najwięksi operatorzy oddawali podobną liczbę numerów. Zupełnie inaczej wygląda sprawa tych przyjmowanych. – Z jednej strony mamy Orange, który radzi sobie świetnie i wydaje się, że może być blisko zbilansowania obu pozycji: przyjmowania oraz oddawania numerów. Z drugiej zaś T-Mobile, który ma poważny problem z komunikacją swoich ofert oraz zachęceniem klientów do przechodzenia do siebie. Wprowadzenie w życie ostatnich deklaracji prezesa T-Mobile względem podjęcia szeregu działań mających na celu zatrzymać oraz przyciągnąć nowych klientów, to kwestia nie tygodnia a dłuższego czasu, by można było dostrzec zmiany w statystykach przenośności numerów tego operatora – komentuje Witold Tomaszewski, redaktor TELEPOLIS.PL.

A to już wiesz?  Swisscom i Telecom Italia w gronie pierwszych klientów Grape Up z branży telekomunikacyjnej

1-3Q15 (tys.) Przyjął Udział Oddał Udział Bilans
P4 558,4 45,7% 211,6 17,3% +346,8
Orange 295,5 24,2% 350,5 28,7% -55,0
Polkomtel 178,3 14,6% 300,6 24,6% -122,3
T-Mobile 128,2 10,5% 338,8 27,7% -210,6
Pozostali 62,6 5,1% 21,5 1,8% +41,1
Źródło: www.telepolis.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy