Wiadomości branżowe

Polski Internet zmęczony polityką

NetSprint.pl przygotował raport za maj na temat najczęściej opisywanych w polskim Internecie osób, marek i wydarzeń.W ubiegłym miesiącu dało o sobie znać ogólnonarodowe zmęczenie polityką i rosnąca chęć odpoczynku – wydarzenia sportowe opisywane są znacznie częściej niż inne, a temat długiego weekendu znalazł się na trzecim miejscu wśród wydarzeń społecznych i politycznych. Wydarzenia sportowe nadal opisywane są częściej niż wydarzenia stricte polityczne. Euro 2012 nie schodzi z pierwszej pozycji rankingu. Wydarzenie w ponad 92% wymieniane jest w publikacjach o tematyce politycznej i gospodarczej. Niewiele mniejsze emocje budzi piłka nożna – na kolejnych pozycjach w rankingu najpopularniejszych tematów sportowych znajduje się Orange Ekstraklasa oraz Liga Mistrzów. Oznacza to spadek popularności tematyki Formuły 1, ale sam Robert Kubica niezmiennie pozostaje najczęściej wymienianym sportowcem. Transfer Łukasza Fabiańskiego do klubu Arsenal Londyn dał bramkarzowi drugą pozycję w tej klasyfikacji. W kategorii wydarzeń politycznych najczęściej pisano o strajku lekarzy oraz sprawie tarczy antyrakietowej.

NetSprint.pl przygotował raport za maj na temat najczęściej opisywanych w polskim Internecie osób, marek i wydarzeń.


W ubiegłym miesiącu dało o sobie znać ogólnonarodowe zmęczenie polityką i rosnąca chęć odpoczynku – wydarzenia sportowe opisywane są znacznie częściej niż inne, a temat długiego weekendu znalazł się na trzecim miejscu wśród wydarzeń społecznych i politycznych.

Wydarzenia sportowe nadal opisywane są częściej niż wydarzenia stricte polityczne. Euro 2012 nie schodzi z pierwszej pozycji rankingu. Wydarzenie w ponad 92% wymieniane jest w publikacjach o tematyce politycznej i gospodarczej. Niewiele mniejsze emocje budzi piłka nożna – na kolejnych pozycjach w rankingu najpopularniejszych tematów sportowych znajduje się Orange Ekstraklasa oraz Liga Mistrzów. Oznacza to spadek popularności tematyki Formuły 1, ale sam Robert Kubica niezmiennie pozostaje najczęściej wymienianym sportowcem. Transfer Łukasza Fabiańskiego do klubu Arsenal Londyn dał bramkarzowi drugą pozycję w tej klasyfikacji.

W kategorii wydarzeń politycznych najczęściej pisano o strajku lekarzy oraz sprawie tarczy antyrakietowej.

Nastąpiła również zaskakująca zmiana w rankingu najpopularniejszych wykonawców w polskim Internecie. Na drugim miejscu – tuż za Dodą, która już od 3 miesięcy prowadzi w rankingu – pojawił się zespól Myslovitz. W porównaniu do ubiegłego miesiąca zespól awansował w rankingu aż o 4 miejsca. Ma to związek z występami na Juwenaliach w kilku miastach oraz z zapowiedziami występu na Festiwalu w Jarocinie.

W maju częściej niż w poprzednich miesiącach pisano o e-commerce, a zwłaszcza o Allegro.pl. Tematyka artykułów z marką Allegro.pl w treści związana była przede wszystkim wystawianiem na aukcję samochodów w cenie kilkunastu złotych oraz z zainteresowaniem fiskusa handlem internetowym.

Krystyna Janda nadal pozostaje najpopularniejszą aktorką w polskim Internecie – tym razem za sprawą jej udziału w reklamie jednego z banków.

Raport NewsPoint prezentuje rankingi najczęściej wymienianych i opisywanych w mediach internetowych polskich wykonawców muzycznych, aktorów, sportowców, polityków, partii politycznych, stacji telewizyjnych, instytucji finansowych, marek motoryzacyjnych, wydarzeń politycznych i wydarzeń sportowych. Podsumowanie zostało przygotowane przy wykorzystaniu usługi monitorowania Internetu NewsPoint.

A to już wiesz?  Kamera cofania w parze z nawigacją Mio

Raport został przygotowany przy wykorzystaniu usługi monitorowania Internetu NewsPoint (www.NewsPoint.pl). NewsPoint monitoruje ponad 800 serwisów, w tym portale, wortale, serwisy społecznościowe oraz blogi. Pełna lista źródeł znajduje się pod adresem: http://www.newspoint.pl/download/NewsPoint_lista_serwisow.xls.


Raport w wersji online: http://www.newspoint.pl/nowosci/raport_newspoint_w_maju_najczesciej_pisano_o.

Raport do pobrania: http://newspoint.pl/raporty/RaportNewsPoint_05_07.doc.

Więcej na temat NewsPoint: www.newspoint.pl.

NetSprint koncentruje się na tworzeniu precyzyjnych i wydajnych systemów wyszukiwawczych. W Polsce jest dostępny na www.netsprint.pl, Wirtualnej Polsce, ponad 140 dużych serwisach internetowych oraz kilku tysiącach witryn amatorskich. Współpracuje z kilkoma tysiącami klientów prezentujących swoje reklamy
w wynikach wyszukiwania oraz systemie reklamy kontekstowej Adkontekst (zasięg w czerwcu wg badań Megapanel/PBI wyniósł 87%).

Oferuje również rozwiązania do przeszukiwania zasobów korporacyjnych, m.in. NetSprint Intranet, NetSprint Site i NetSprint eCommerce. Na początku 2007 roku NetSprint wprowadził na rynek aplikację NewsPoint – monitoring komunikacji w Internecie, oferujący nowatorskie narzędzia badania treści publikowanych w Internecie.

NetSprint.pl jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się firm technologicznych Europy Środkowej. Wyszukiwarka NetSprint jest dwukrotnym zwycięzcą konkursu "Teraz Internet" w kategorii "Baza danych, katalogi, wyszukiwarki. Spółka zajęła również siódme miejsce w kategorii Rising Stars prestiżowego rankingu Fast 50 najszybciej rozwijających się firm technologicznych w Europie Środkowej. Właścicielem NetSprint.pl jest międzynarodowa grupa medialna Mecom Europe.

Dane kontaktowe:

<

p align=”justify” >Marcin Jabłoński
Project Manager
NetSprint.pl Sp. z o.o.
ul. Tyniecka 44c, 02-621 Warszawa
tel./fax. (22) 8 444 990 w. 111
e-mail: [email protected]

Olga Kamińska
Specjalista ds. public relations
NetSprint.pl Sp. z o.o.
ul. Tyniecka 44c, 02-621 Warszawa
tel. 022 8 444 990 w. 404
e-mail: [email protected]

Źródło NetSprint.pl. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy