Serwis IDG.pl zajął 19 pozycję w rankingu dwudziestu najpopularniejszych witryn w Polsce (według badania Megapanel PBI/Gemius grudzień 2004). Liczba użytkowników, którzy odwiedzili sieć wszystkich serwisów online wydawanych przez International Data Group Poland S.A. w ww. okresie przekroczyła 2 mln (real users).
2 005 673 – dokładnie tylu użytkowników odwiedziło w grudniu ubiegłego roku serwisy internetowe wydawane przez International Data Group Poland S.A. Użytkownicy witryn należących do wydawnictwa stanowią już ponad 22% populacji wszystkich polskich internautów.
Badanie Megapanel PBI/Gemius realizowane przez Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. i Gemius SA | ||||
Okres badania | 12,2004 | |||
Grupy celowe | ||||
Populacja | Populacja | 18 037 | 9 030 694 | |
lp. | serwis | użytkownicy (real users) | odsłony | zasięg |
1. | IDG.pl | 1 145 794 | 6 617 962 | 12,69% |
2. | pcworld.pl | 567 484 | 3 232 540 | 6,28% |
3. | internetstandard.pl | 310 232 | 1 037 088 | 3,44% |
4. | networld.pl | 185 014 | 944 163 | 2,05% |
5. | zoom.idg.pl | 145 970 | 442 635 | 1,62% |
6. | gamestar.pl | 105 650 | 258 077 | 1,17% |
7. | kinodomowe.pl | 89 297 | 292 023 | 0,99% |
8. | cyberjoy.pl | 87 518 | 269 676 | 0,97% |
9. | computerworld.pl | 83 976 | 317 849 | 0,93% |
10. | digit.pl | 75 563 | 457 788 | 0,84% |
11. | cyber.com.pl | 70 212 | 247 786 | 0,78% |
12. | cxo.pl | 64 544 | 153 692 | 0,71% |
13. | itpartner.pl | 29 355 | 71 101 | 0,33% |
14. | jobuniverse.pl | 28 142 | 89 908 | 0,31% |
15. | fotografia.idg.pl | – | – | – |
16. | informator.idg.pl | – | – | – |
razem | 2 005 673 * | 14 485 665 | 22,21% * | |
Do badania wykorzystano dane o strukturze internautów pochodzące z badania Net Track SMG/KRC Poland Media S.A. |
?W ciągu ostatnich miesięcy wydawnictwo International Data Group Poland S.A. wyrosło na prawdziwego lidera wśród wydawców serwisów online – uważa Michał Kreczmar wydawca serwisów online w International Data Group Poland S.A. – Rosnąca liczba internautów – naszych czytelników pozwala nam pokładać silną wiarę w to, co nas rzeczywiście wyróżnia: przyszłość nowego medium kształtowanego przez niezależne, internetowe dziennikarstwo. Dzięki pięcioletniej pracy naszego dwudziestoosobowego zespołu online polski oddział koncernu stał się trzecim co do liczby użytkowników serwisów online oddziałem IDG na świecie (po USA i Niemczech)? ? dodaje Michał Kreczmar.
Pozycja IDG.pl wśród użytkowników z grup wiekowych 25-34, 35-44, 45-54 i 55 i więcej była jeszcze lepsza, serwis uplasował się w nich na pozycjach, odpowiednio: 16, 17, 17 oraz 15. W ostatnim zestawieniu na miejscu 17 znalazł się również PCWorld.pl. Z grudniowej fali badania wyraźnie wynika również, że na strony wydawane przez International Data Group Poland S.A. chętniej zaglądają mężczyźni, mieszkający w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców.
?Ponad 2 000 000 real users w grudniu 2004 r. to znakomita informacja!? ? cieszy się Dariusz Sokołowski, szef sprzedaży online w International Data Group Poland S.A. ? ?Nasz zasięg rośnie dynamicznie, dzięki temu wkrótce będziemy mogli zaproponować nowe pakiety zasięgowe, konkurencyjne do ofert portali czy sieci (dotąd mieliśmy znacznie mniej użytkowników). Dotarcie do 2 milionów internautów jest już bardzo atrakcyjnym produktem reklamowym, którym może być zainteresowanych wiele firm. Z naszych danych z analizy logów wynika, że kolejne miesiące będą równie dobre! Warto zwrócić uwagę na Internet Standard, który przekroczył 300 000 real users i zanotował ponad milion odsłon? ? dodaje.
Sieci witryn należących do wydawnictwa International Data Group Poland S.A. gromadzi serwisy online dotyczące:
- technologii teleinformatycznych przeznaczonych dla odbiorców końcowych oraz korporacyjnych: IDG.pl, PC World Komputer, Computerworld, NetWorld, Digit, IT Partner,
- biznesu oraz zarządzania przedsiębiorstwami: CXO, CIO, CFO
- nowej gospodarki: Internet Standard
- elektroniki użytkowej: Kino Domowe, Zoom, Fotografia
- rozrywki i kultury: Cyber, GameStar, CyberJoy.
- rekrutacji dla branży IT: Jobuniverse
International Data Group Poland S.A., polski oddział największego na świecie, międzynarodowego koncernu wydawniczego w branży komputerowej – International Data Group – wydającego 300 czasopism w 80 krajach świata. W Polsce IDG Poland wydaje tygodnik Computerworld (www.computerworld.pl), wraz z Raportami Computerworld (między innymi Computerworld TOP 200 – Polski Rynek Informatyczny i Telekomunikacyjny), magazyn kadry zarządzającej CXO (www.cxo.pl), miesięcznik PC World Komputer (www.pcworld.pl) wraz z wydaniami specjalnymi PC World Komputer Extra i PC World Komputer Special, miesięczniki NetWorld (www.networld.pl), Digit (www.digit.pl), Kino Domowe DVD (www.kinodomowe.idg.pl), GameStar (www.gamestar.pl) oraz serwisy online Internet Standard (www.internetstandard.pl), IT Partner (www.itpartner.pl), serwis rekrutacyjny dla branży IT JobUniverse (www.jobuniverse.pl), Informator IT (informator.idg.pl), Fotografia (www.fotografia.idg.pl), CyberJoy (www.cyberjoy.pl), Cyber (http://www.cyber.com.pl/). International Data Group Poland S.A. jest również twórcą pierwszego polskiego portalu IT – IDG.pl (www.idg.pl).