International Data Group Poland S.A. wprowadza innowacyjną ofertę reklamy w dystrybuowanych przez wydawnictwo kanałach RSS. Reklama w obszernym portfolio kanałów RSS http://www.idg.pl/rss/ trafia przede wszystkim do zaawansowanych użytkowników komputerów, decydentów, osób dla których najważniejsza jest szybkość, czytelników którzy stawiają na błyskawiczny przekaz informacji.
RSS – Really Simple Syndication (Bardzo Prosta Syndykacja) lub inaczej Rich Site Summary (Bogate w Treść Streszczenia Serwisu) – to oparty na XML-u format opisu metadanych wykorzystywany na stronach WWW do dystrybucji treści. RSS umożliwia umieszczanie na stronach internetowych wiadomości automatycznie pobieranych od dostawców treści (tzw. syndykacja), jak i pobieranie najnowszych informacji bezpośrednio na komputer użytkownika za pomocą specjalnych aplikacji (tzw. newsreaderów). IDG udostępnia już ponad 50 kanałów (feedów) RSS pochodzących z różnych czasopism m.in. Computerworld, PC World, Internet Standard, Kino Domowe oraz podzielonych na szerokie spektrum tematów np. drukarki, notebooki, podzespoły, oprogramowanie, internet, download windows. Kanały zawierają tytuły, nagłówki oraz linki do pełnych wersji informacji umieszczonych na łamach witryn IDG.
?Codzienna RSS-owa ´´prasówka´´ nie wymaga już wertowania setek papierowych stron oraz przeglądania dziesiątek witryn internetowych, wystarczy że dodam ulubione kanały RSS do mojego newsreadera.? ? uważa Michał Kreczmar wydawca serwisów online w International Data Group Poland S.A. ? ?Spam, masowe ataki wirusów (a zwłaszcza autorespondery i komputery zombie) powodują, że liczba niepożądanych informacji w poczcie elektronicznej powoli przewyższa liczbę właściwej korespondencji (np. w postaci świadomie subskrybowanych newsletterów). Dlatego od ponad roku inwestujemy w rozwój naszych RSS-ów jako w nowy, wolny od internetowych śmieci kanał komunikacji z naszymi najbardziej zaawansowanymi czytelnikami (w slangu amerykańskich marketingowców e-mail to już polluted channel).?
Firma Microsoft zdecydowała się jako pierwsza na rynku Polskim wykorzystać kanały RSS w kampanii reklamowej Gatekeeper Test. Gatekeeper to konkurs skierowany do specjalistów IT. Tematem konkursu jest bezpieczeństwo komputerów i systemów informatycznych. Rejestracja do konkursu już się rozpoczęła, a liczba zarejestrowanych szybko rośnie, również dzięki skutecznej promocji w kanałach RSS.
?Informacje dystrybuowane kanałami RSS to nie jest klasyczna reklama, to jest coś znacznie więcej ? mówi Tomasz Piątkowski szef działu mediowego Zentropy Partners ? RSS to kanał komunikacji z użytkownikami najbardziej zainteresowanymi ściśle określonymi tematami. Reklamę w RSS określiłbym mianem transakcji wymiennej. Użytkownicy RSS to osoby, które systematycznie czytają najświeższe informacje z interesujących ich branż. Nie robią tego bezcelowo. Często ich zamiarem jest redystrybucja zdobytych informacji. Ten niestandardowy, kontekstowy sposób dotarcia do grupy celowej idealnie wpisywał się założenia kampanii reklamowej firmy Microsoft skierowanej do szeroko pojętego rynku IT. ? kontynuuje Tomasz Piątkowski
?Kanały RSS to znakomite miejsce na reklamy ? uważa Dariusz Sokołowski, szef sprzedaży online w IDG Poland S.A. ? Nasi klienci reklamowi trafiają do najaktywniejszych internautów, którzy potrzebują szybkiej i wiarygodnej informacji. Reklama w RSS-ach to nowość na rynku ? korzystają z niej klienci, którzy wybierają nowoczesne nośniki reklamowe w swoich kampaniach. Z naszych pierwszych doświadczeń wynika, że taka reklama jest również bardzo skuteczna! Precyzyjnie umieszczona w naszych kilkudziesięciu kanałach tematycznych błyskawicznie dociera do dużej grupy abonentów. Jest doskonałym uzupełnieniem opartych na grafice dużych kampanii internetowych ? dodaje ? a przy niektórych RSSy mogą już mieć znaczenie podstawowe. Bardzo cieszymy się, że pierwszą kampanię tego typu prowadzi u nas Microsoft wraz z Zentropy i Universal McCann, którzy znani są z wykorzystywania niekonwencjonalnych środków komunikacji w strategiach marketingowych.?
Mimo że RSS nie dorobił się jeszcze zaawansowanych narzędzi analizy zachowań użytkowników na potrzeby reklamy, takich jak przyrost liczby subskrybentów, rezygnacji z subskrypcji, konwersji, zakupów itd. jednak zdaniem wielu specjalistów użytkownicy newsreaderów to nie pasywni czytelnicy e-maili, lecz osoby aktywnie poszukujące bieżących informacji w internecie. Za pomocą RSS-ów można przygotować przekazy informacyjne dla wąskiego grona odbiorców, lecz nie ma możliwości personalizacji samego przekazu (np. zaadresowanie go – imię i nazwisko klienta, prezentacja historii zakupów) tak, jak w komunikacji e-mailowej.
International Data Group Poland S.A., polski oddział największego na świecie, międzynarodowego koncernu wydawniczego w branży komputerowej – International Data Group – wydającego 300 czasopism oraz 400 serwisów online w 80 krajach świata. W Polsce IDG Poland wydaje witryny czasopism: Computerworld, PC World Komputer, NetWorld, CXO, CFO, CIO, Digit, Kino Domowe DVD, Zoom, GameStar serwisy online: Internet Standard, Cyber, CyberJoy, IT Partner, JobUniverse, Informator IT, Fotografia. International Data Group Poland S.A. jest również twórcą pierwszego polskiego portalu IT – IDG.pl znajdującego się na 19 miejscu (1,2 ml real users, 13,91 % zasięgu) top 20 polskich serwisów online. Witryny należące do wydawnictwa docierają już do 2 006 918 real users czyli 22,24% populacji polskich internautów (wg styczniowych danych Megapanel PBI/Gemius).