Po 18 latach niepodzielnego panowania w grupie „Mirosław Wróbel Sp. z o.o.” Mercedesa spółka otwiera salon Mazdy w Opolu.
– Już w maju zapowiadaliśmy rozbudowę naszej firmy w nowoczesny holding usług samochodowych, a opolski salon Mazdy jest pierwszym elementem planowanych zmian – mówi Michał Łuczak, prezes „Mirosław Wróbel Sp. z o.o.”. – Chcemy przenieść nasze wieloletnie doświadczenia, wypracowane standardy obsługi klienta i prowadzenia serwisów na kolejne przedsięwzięcia. Znamy nasze atuty, które doskonale sprawdziły się przy sprzedaży i obsłudze samochodów marki Mercedes-Benz. Wykorzystamy je teraz w stosunku do miłośników Mazdy.
Wybór Mazdy na kolejną markę „Mirosław Wróbel Sp. z o.o.” w żaden sposób nie jest przypadkowy. Ten ekskluzywny, japoński samochód ma równie wielu wiernych fanów na całym świecie jak niezawodny i prestiżowy Mercedes. Mazda montowana w całości wyłącznie w Japonii cieszy się opinią równie niezniszczalnej i bezawaryjnej. Dodatkowo jest autem o designie szczególnie przypadającym do gustu niezależnym przedstawicielom wolnych zawodów, dziennikarzom i artystom.
Uruchomiony właśnie w Opolu salon Mazdy jest pierwszym w tym województwie. Salon został dobudowany do zaadoptowanego budynku magazynowego jednostki wojskowej. Inwestycja trwała od października 2009 roku. W salonie pracuje 7 osób, z których dwie to nowoprzyjęci pracownicy „Mirosław Wróbel Sp. z o.o.” W niedługim czasie do zespołu dołączą dwie kolejne osoby. Oprócz sprzedaży salon będzie prowadził również pełen serwis Mazdy. Funkcjonuje przy ulicy Wspólnej 1a, od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 18.00 a w soboty od 8.00 do 14.00.
„Mirosław Wróbel Sp. z o.o.” w Opolu działa od 2003 roku. Salon Mercedes-Benz oferuje samochody osobowe, dostawcze i ciężarowe. Prowadzi również serwis naprawczy.
Mazda – innowacyjna marka z tradycją
W tym roku Mazda Motor Corporation obchodzi 90-lecie swojego istnienia. Przez ten czas japoński producent wprowadził na rynku motoryzacyjnym wiele innowacji. Jednym z najbardziej znanych rozwiązań stosowanych przez inżynierów Mazdy jest silnik Wankla. Technologię wprowadzono w latach 60. XX wieku i wykorzystano w niemal dwóch milionach samochodów Mazdy, w tym w zwycięskich samochodach rajdowych WRC, Mazdzie 787B, która zwyciężyła wyścig w Le Mans w 1991 roku i obecnym modelu RX-8 RENESIS z silnikiem rotacyjnym. Dziś ta japońska marka jest znana także z wprowadzenia unikalnych katalizatorów w technologii nanocząstek, czy układu Mazda i-stop (w Mazdzie3), w którym energia zapłonu jest używana do 2-krotnego skrócenia czasu powtórnego rozruchu silnika.
Najbardziej znanym modelem Mazdy jest kultowy roadster MX-5, obecny na rynku od 1989 roku. Od początku MX-5 (początkowo sprzedawany jako Miata) ucieleśniał samurajską ideę Jinba Ittai (japońskie wyrażenie oznaczające „jedność jeźdźca i konia”), stając się synonimem esencji przyjemności jazdy sportowym autem. Dziś na świecie w swojej stajni ten wyjątkowy samochód posiada aż 870 000 miłośników czterech kółek z orientalną duszą. O tym, że popularność tego modelu Mazdy nie słabnie może świadczyć tytuł „Najlepszego samochodu sportowego”, przyznany MX-5 w 2010 roku w Wielkiej Brytanii w prestiżowym badaniu JD Power.
Sukcesy mają również inne modele Mazdy. W 2008 Mazda2 została nagrodzona tytułem Światowego Samochodu Roku.