Centrum Nauki Kopernik to najważniejsza inicjatywa edukacyjna w Polsce, która otwiera przed wszystkimi szansę nauki i zdobywania wiedzy w niezwykły, interaktywny sposób. Dla Samsung Electronics, firmy, która jest liderem technologicznym, promocja nauki
i popularyzacja jej ścisłych dyscyplin jest naturalnym obszarem aktywności. Dlatego obie marki postanowiły połączyć siły. Współpraca rozpoczęła się od edukacyjnego projektu ?Akademia Techniki? skierowanego do gimnazjalistów i rozwinęła przy okazji budowy CNK, którego partnerem strategicznym jest właśnie Samsung.
<
p>Wspólne wartości obu marek
Design, technologia, wow experience, edukacja to główne wartości marki Samsung, które idealnie korespondują z inicjatywą wsparcia Centrum Nauki Kopernik. Dla Centrum Nauki Kopernik i Samsung Electronics są one podstawą współpracy. To dzięki wspólnemu postrzeganiu tak istotnych kwestii jak podejmowanie dialogu społecznego oraz innowacyjne podejście do tematu nauki współpraca układa się pomyślnie. Ponadto wkład firmy Samsung w ten projekt doskonale odzwierciedla jej zaangażowanie na rzecz inspirowania społeczności poprzez podkreślenie trzech kluczowych wartości firmy: ?Nowej technologii?, ?Innowacyjnych produktów? i ?Kreatywnych rozwiązań?.
Szczegóły współpracy
Samsung jest partnerem strategicznym Centrum Nauki Kopernik. Poza wsparciem finansowym firma jest odpowiedzialna za technologiczne wyposażenie obiektów wystawowych centrum. Dzięki wykorzystaniu monitorów, notebooków, telewizorów LED
w laboratoriach zwiedzający mają możliwość doświadczać, uczyć się i wyciągać wnioski. Ponadto Samsung wyposażył pracowników Centrum w produkty niezbędne do pracy ? tj. monitory, laptopy, projektory, drukarki.
Dodatkowo planowane jest zamontowanie w CNK specjalnych ładowarek, dzięki którym będzie można podładować swój telefon lub komputer. Następny krok we współpracy to wyposażenie laboratoriów CNK w innowacyjne e-boardy marki Samsung.
?Wsparcie finansowe i technologiczne Centrum Nauki Kopernik przez Samsung to naturalna konsekwencja wszystkich dotychczasowych działań naszej firmy, które od ponad 70 lat skoncentrowane są na tworzeniu lepszego świata. Świata, w którym technologia służy człowiekowi i jego rozwojowi. Centrum Nauki Kopernik idealnie oddaje tę ideę? ? powiedział Kyung Sik Choi ? prezes Samsung Electronics Polska.
Zaangażowanie Samsung na rzecz Centrum Nauki Kopernik opiera się na szerszej współpracy, którą partnerzy z powodzeniem rozwijają w ramach wspólnych projektów.
Akademia Techniki to pierwsze wspólne przedsięwzięcie Samsung i CNK. Jego adresatami są uczniowie szkół gimnazjalnych w całej Polsce. Akademia Techniki ma za zadanie przybliżyć gimnazjalistom świat nowoczesnych technologii i pokazać, że lekcje fizyki czy chemii mogą być naprawdę fascynującymi zajęciami. Dlatego też, program Lekcji Techniki został opracowany przez specjalistów z Centrum Nauki Kopernik w takiej formie, żeby skomplikowane zjawiska i prawa rządzące światem fizyki zastosowane
w technologiach wytłumaczyć młodzieży w przystępny i prosty sposób. Od czasu, kiedy Akademia Techniki rozpoczęła swoją działalność w 2008 roku odbyły się już jej 3 edycje, w których wzięło udział prawie 200 tys. uczniów w całej Polsce.
W ramach Współpracy z Centrum Badań i Rozwoju Samsung oraz CNK, planowane jest wspólne projektowanie i tworzenie eksponatów naukowych, w oparciu o technologię Samsung.
Korzyści społeczne ze współpracy
Centrum Nauki Kopernik jako instytucja naukowa ma wpływ na postęp cywilizacyjny naszego kraju, który zależy od jakości kształcenia, innowacji i badań. Dlatego też laboratoria CNK wyposażone w profesjonalny sprzęt mają zachęcić młodych ludzi do poszerzenia swojej wiedzy o nauce i pozwolić im przy wsparciu naukowców z Centrum Nauki Kopernik
realizować własne projekty. Dzięki współpracy Samsung i CNK popularyzacja nauki może odbywać się na wyższym poziomie. Jest to m.in. zasługa zastosowania nowoczesnych rozwiązań technologicznych w postaci produktów najnowszej generacji.
?Cieszy nas fakt, że partnerem strategicznym CNK jest właśnie Samsung Electronics Polska, dla którego podobnie jak dla nas ważne są osiągnięcia technologiczne i naukowe, ale też zjawiska społeczne i sztuka. A to bardzo istotne, żeby w partnerskiej współpracy łączyła podobna wizja świata i zmierzanie w tym samym kierunku? ? podkreślił Robert Firmhofer, Dyrektor Centrum Nauki Kopernik.
Z racji tego, że Samsung jest partnerem strategicznym Centrum jego pracownicy za okazaniem karty pracowniczej mogą w towarzystwie 3 osób dodatkowych bezpłatnie zwiedzać CNK.
Współpraca z Centrum Nauki Kopernik to największa inwestycja sponsoringowa Samsung
w roku 2010. Firma planuje długoterminowo związać się z CNK, o czym może świadczyć liczba wspólnie realizowanych projektów.
Jako partner strategiczny Centrum Nauki Kopernik Samsung potwierdził po raz kolejny swój konsekwentny i spójny wizerunek społecznego gracza, aktywnego w obrębie sztuki i nauki. Społeczne zaangażowanie firmy na rzecz najważniejszych instytucji kulturalno-naukowych
w Polsce sprawiło, że zaufanie do marki Samsung wciąż rośnie. Samsung ma się czym pochwalić:
- Centrum Nauki Kopernik ? partner strategiczny
- Muzeum Narodowe ? partner technologiczny
- Centrum Sztuki Współczesnej ? sponsor strategiczny
- Teatr 6. Piętro ? partner technologiczny
- Paszporty Polityki ? sponsor główny
- Samsung Art Master ? twórca prestiżowego konkursu organizowanego dla młodych artystów
O Centrum Nauki Kopernik
Centrum Nauki Kopernik to ponad 2 tys. m kw., 6 galerii tematycznych i 170 interaktywnych eksponatów naukowych i kulturalnych. To jedno z największych i najnowocześniejszych centrów tego typu w Europie. Goście Centrum mogą przeprowadzać eksperymenty na pięciu wystawach stałych Kopernika: „Korzenie cywilizacji”, „Strefa światła”, „Świat w ruchu”, „Człowiek i środowisko” i w specjalnej galerii dla dzieci „Bzzz!”. W kolejnych miesiącach otwarte zostaną m.in.: galeria „Re:generacja”, „Teatr Robotyczny”, umieszczony wokół Kopernika i na jego dachu „Park Odkrywców”, multimedialne planetarium. Po otwarciu wszystkich części „Kopernika” jego goście będą mogli eksperymentować na 450 eksponatach. Nad wszystkim czuwa 160-osobowa grupa pracowników CNK. Dodatkowo zwiedzający mogą korzystać z pomocy i wiedzy ok. 100. animatorów.
Centrum cieszy się ogromną popularnością i jest odwiedzane przez 3,5 tys. ludzi dziennie. Planowana roczna średnia odwiedzin obiektu to aż 800 tys. osób.
Koszt realizacji projektu wyniósł 360 mln zł, z czego 207 mln zł pochodzi z funduszy Unii Europejskiej. Warto zaznaczyć, że kwota, dzięki której powstało Centrum Nauki Kopernik jest imponująca, oznacza to również, że jest to największa inwestycja wykonana ze środków publicznych w 2010 r. w Polsce.