Warszawa, 24.11.2014
Informacja prasowa
Okazjum.pl: Sieci wydłużają sezon świąteczny, by zwiększyć sprzedaż
W sieciach handlowych Święta zaczynają się? już 54 dni przed Świętami. Co ciekawe, sklepy jak ognia unikają nazwy Święta Bożego Narodzenia i nawiązań do religijnych symboli. Zamiast tego zachęcają do przygotowania ?na ten wyjątkowy czas?. Oczywiście poprzez zakupy.
Święta Bożego Narodzenia, czasem w skrócie ?Święta?, najczęściej jednak ?święta?. Tak opisują ten okres marketerzy przygotowujący gazetki sklepowe. Serwis Fronda.pl nawołuje do bojkotu sieć Lidl. Z pierwotnego telewizyjnego spotu reklamowego emitowanego już z końcem października, w którym lektor mówił o Świętach i Bożym Narodzeniu, Lidl usunął te określenia. Zastąpione zostały neutralnym ?te wyjątkowe dni?, co jest bezpośrednim powodem protestu konserwatywnych czytelników Frondy. (http://www.fronda.pl/a/czy-juz-czas-na-bojkot-lidla-tak-dosc-nachalnego-kulturkampfu-zachodniego-nihilizmu-i-ateizmu,44167.html). Gdyby jednak przyjrzeli się bacznie reklamom i gazetkom sklepowym innych sieci – taki sam zarzut ?laicyzacji? świąt mogliby postawić praktycznie wszystkim sieciom.
Jak sprawdził serwis Okazjum.pl, w tym roku już 1 listopada do świątecznej ofensywy ruszyły drogerie Hebe, zabawki jak z bajki 5 listopada zaprezentował pod choinką Carrefour, 6 listopada sieć Real zapowiedziała, że ?te święta? będą pełne zabawek.
– Święta Bożego Narodzenia nabierają coraz bardziej świeckiego charakteru i coraz ważniejszy wydaje się ich aspekt prezentowy. Obserwujemy wydłużanie się przedświątecznej gorączki zakupowej ? zauważa Dawid Piaskowski z Okazjum.pl. I dodaje ? Sklepy tłumaczą, że chcą klientom dać czas na spokojne zaplanowanie świąt i zapoznanie się z ofertą. Ale zasada jest prosta: im szybciej zaczną przypominać o nadchodzących świętach, tym więcej się sprzeda. A gorączki na kilka dni przed świętami i tak nie da się zbić.
Dotychczas temat świątecznych zakupów pojawiał się na okładkach gazetek sieci handlowych po Wszystkich Świętych. Tym razem już 54 dni przed pierwszym dniem świąt, 1 listopada sieć drogerii Hebe na okładce gazetki zapowiedziało, że te święta będą pełne niespodzianek (http://drogeria-hebe.okazjum.pl/gazetka/katalog-drogeria-hebe-01-11-2014,9701/1/). 5 listopada choinka pojawiła się na okładce gazetki sieci Carrefour (http://carrefour.okazjum.pl/gazetka/gazetka-promocyjna-carrefour-05-11-2014,9758/1/). ?Święta pełne zabawek? zapowiedział już 6 listopada Real, prezentując na okładce nieśmiertelne lalki Barbie (19,95 zł/sztukę). 10 listopada mistrz Polski cukierników Paweł Małecki na okładce gazetki Lidla zaczął zdradzać świąteczne sekrety wypieków, rozpoczynając cotygodniowy cykl słodkich przepisów. Real i Auchan 13 listopada w sklepowej gazetce zgodnie umieścili plastikowe bombki z brokatem (0,55 zł/sztukę) i figurki LED w kształcie bałwanka (3,99 zł/sztukę). Dopiero (!) 17 listopada zaczęła świętować Biedronka, która również zapowiada „Więcej prezentów w świątecznie niskich cenach”, myśląc przy tym przede wszystkim o zabawkach dla dzieci.
***
Okazjum.pl – najgorętsze, aktualne promocje i okazje sieci handlowych z 50 tys. placówek w Polsce w jednym miejscu. Klientom pomaga znaleźć interesujące produkty w najkorzystniejszych cenach na rynku, zaś sieciom handlowym daje możliwość zaprezentowania i promocji swojej oferty handlowej w internecie. Poza bieżącymi informacjami o ofercie sieci handlowych Okazjum.pl doradza użytkownikom, na co zwracać uwagę w czasie zakupów, zapoznaje ich z technikami smart shoppingu i zarządzania budżetem domowym.
***