Sensacyjne, ponad 5% udziały internetu w media-miksie według monitoringu Expert-Monitor, nowy serwis telewizyjny Onetu, case-studies najnowszych kampanii internetowych Nike, Axe, Pop, nowa sieć reklamowa, tajniki planowania kampanii wirusowych, wideo i społeczności w reklamie online – to tylko niektóre z tematów zakończonej konferencji "adstandard 2007 – przyszłość reklamy interaktywnej". W 20 prelekcjach wzięło udział ponad 170 uczestników.
Na konferencji adstandard 2007 po raz pierwszy w Polsce zostały zaprezentowane wstępne wyniki monitoringu wydatków na reklamę internetową Expert-Monitor. Zdaniem Arkadiusza Drulisa, wiceprezesa firmy, są one "sensacyjne": w I kwartale internet miał 5% udział w media-miksie nie licząc reklamy w wyszukiwarkach i CPA. Wydatki na internet depczą po piętach tym na outdoor, a w przyszłym roku powinny przegonić radio.
Onet.pl zaprezentował nowe modele sprzedaży reklamy w internecie: na czas, oraz w modelu telewizyjnym, według wskaźnika GRP. Na konferencji został także oficjalnie zapowiedziany start nowej platformy Onet.TV.
O tym jak stworzyć skuteczną kampanię internetową, mówił ekspert z domu mediowego Starcom Next – Jacek Karolak, z kolei o sekretach kampanii wirusowych opowiadali przedstawiciele agencji MRM Worldwide oraz Krzysztof Łada, dyrektor biura sprzedaży Gadu-Gadu S.A.
O reklamie na blogach mówili przedstawiciele portalu Gazeta.pl, do "interactive experience" przekonywał Bartek Gołębiowski z Click5, agencji która zdobyła nagrodę Grand Prix konkursu Kreatura 2006. Nie zabrakło także tematyki związanej z reklamą w wyszukiwarkach, mówili o niej specjaliści z firm ClickAd oraz CubeGroup.
Na konferencji wystąpili również: Artur Gortych – prezes jednej z najstarszych polskich agencji interaktywnych Artegence, Marcin Pery – wiceprezes Gemius SA, polskiej firmy badawczej, która podbija rynki zagraniczne, Paweł Tyszkiewicz – dyrektor generalny Związku Agencji Reklamowych i inni specjaliści związani z rynkiem reklamy interaktywnej.
W trakcie dwudniowej konferencji odbyło się ponad 20 prelekcji oraz impreza dla uczestników.
Organizatorami konferencji, która odbyła się 31 maja i 1 czerwca bieżącego roku, byli Internet Standard oraz Gazeta.pl.
http://www.internetstandard.pl/konferencje/adstandard2007/
Patronat branżowy objęli: Interactive Advertising Bureau Polska, Stowarzyszenie Agencji Reklamowych – Klub Nowych Mediów, Polskie Badania Internetu.
Patronat objęła firma stat24.pl. Partnerem została firma Cube Group.
Sponsorem wieczoru została firma ValueMedia.
Patronat medialny objęli: Brief, Computerworld, CMO, Mediarun.pl, Interia.pl, Onet.pl, WP.pl. IDG.pl, Gazeta.pl.
Świetlana przyszłość reklamy interaktywnej. Konferencja adstandard 2007 zakończona
Źródło IDG Poland. Dostarczył netPR.pl