Informacja prasowa
Warszawa, 10.05.2021 r.
SwipBox w Danii po raz pierwszy z możliwością zwrotów w automatach Infinity
Duńczycy, kupujący online, po raz pierwszy mają możliwość realizacji zwrotów za pomocą automatów paczkowych SwipBox Infinity. Dostawcą logistycznym, który wspiera te rozwiązanie, jest Bring – jeden z przewoźników korzystających z otwartej sieci agnostycznej.
SwipBox w Danii już od dwóch lat implementuje projekt Nearboks, czyli „skrytek po sąsiedzku”. Zewnętrzne automaty Infinity są bezdotykowe i obsługiwane za pomocą dedykowanej aplikacji. Ponadto, nie wymagają podłączenia do prądu oraz są bardzo łatwe w konfiguracji. Urządzenia są otwarte 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu i zlokalizowane w bezpośredniej okolicy miejsca zamieszkania użytkowników. Z rozwiązania korzysta kilku dostawców logistycznych w ramach agnostycznej sieci, otwartej dla każdej firmy kurierskiej.
Rynek e-commerce skorzystał na wybuchu pandemii, ponieważ zakupy w głównej mierze przeniosły się do Internetu. Wzrosło tym samym zapotrzebowanie na bezpieczne przesyłki za pomocą automatów paczkowych. Wzrost transakcji online wymaga jednak równocześnie większej elastyczności w zakresie realizacji zwrotów.
Logistka zwrotów jest kluczowym elementem naszej działalności. Uzupełniając usługi w kontekście automatów Nearboks, mamy możliwość oferowania w pełni zintegrowanych rozwiązań, których oczekują nowocześni konsumenci – powiedział Jens Lauge, Strategic Product Developer w Bring. Oprogramowanie obsługujące zwroty w automatach SwipBox Infinity zostało zaprojektowane w taki sposób, aby całość była realizowana wyłącznie za pomocą aplikacji mobilnej. Wystarczy zarejestrować swoją paczkę za jej pośrednictwem i zanieść do najbliższej skrytki.
Zawsze szukamy nowych rozwiązań i sposobów na wyprzedzenie potrzeb oraz wymagań rynku. Wprowadzenie kolejnych innowacyjnych narzędzi przy współpracy z Bring to dla nas ekscytująca wiadomość. Umożliwiając bezpieczną realizację zwrotów, zapewniamy jeszcze większą wygodę oraz komfort użytkownikom końcowym – stwierdził Jens Rom, CEO SwipBox.
Zaawansowana technologia umożliwia instalację automatów SwipBox Infinity w dowolnym miejscu. Poza Danią, urządzenia są obecnie również dostępne w Szwecji, Norwegii i Belgii.
***
SwipBox to duński producent i operator automatów do odbioru przesyłek z własnym zapleczem programistycznym. Firma dostarcza od 2012 r. rozwiązania sprzętowe i software’owe dla logistyki, branży retail oraz detalistów i konsumentów. Oddziały SwipBox zlokalizowane są w Danii, Polsce, Australii i obsługują sieć urządzeń do odbioru przesyłek w ponad 60 krajach.
W Polsce, odpowiada za wdrożenie automatów kurierskich, współpracujących na zasadach tzw. agnostycznej sieci – dostępnej dla każdego operatora logistycznego. Każdy element oferty SwipBox jest indywidualnie projektowany w celu minimalizowania kosztów operacyjnych partnerów przedsiębiorstwa. Celem nadrzędnym działalności SwipBox jest tworzenie rozwiązań realnie redukujących wpływ pierwszej i ostatniej mili kurierskiej na środowisko. Miejscem produkcji automatów SwipBox jest Dania.
Więcej informacji:
www.swipbox.com/