Do końca 2011 roku PKO Bank Polski udostępni aż 80 wrzutni z możliwością księgowania on-line. Usługa przeznaczona jest dla klientów korporacyjnych, sektora małych i średnich przedsiębiorstw, jednostek samorządu terytorialnego a także spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych oraz deweloperów.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów korporacyjnych Bank oferuje kilka możliwości dokonywania wpłat i wypłat gotówki w formie zamkniętej:
- wpłaty i wypłaty zamknięte do i z kasy Banku,
- wpłaty lub wypłaty zamknięte z opcją transportu do i od klienta,
- wpłaty zamknięte do wrzutni. W tym przypadku jako jedyny na rynku PKO Bank Polski daje możliwość zaksięgowania wpłaty w chwili jej zdeponowania we wrzutni.
Aby dokonać wpłaty wystarczy specjalnie oznaczoną bezpieczną kopertę z pieniędzmi umieścić we wrzutni. Informacja o wysokości wpłacanej kwoty wprowadzana jest bezpośrednio na klawiaturze wrzutni lub za pośrednictwem specjalnej aplikacji zainstalowanej w biurze klienta. W ciągu najwyżej pół godziny od dokonania wrzutu środki te są księgowane na koncie. Bank ma z kolei maksymalnie cztery dni robocze na przeliczenie pieniędzy i następnie dokonanie korekty ewentualnych różnic na rachunku. Dzięki wspomnianej aplikacji w biurze klienci mają również możliwość generowania raportów, sprawdzenia dostępności wszystkich wrzutni, a także przeglądu aktywności poszczególnych jednostek klienta dokonujących wpłat oraz monitorowania statusu poszczególnych wpłat.
Obecnie Bank dysponuje 246 wrzutniami – 150 z nich to wrzutnie elektroniczne, w tym 17 działających w trybie on-line. Do końca 2011 roku liczba tych ostatnich wzrośnie do ponad 80, a w kolejnych latach sieć będzie dalej rozbudowywana. Usługa przeznaczona jest nie tylko dla klientów korporacyjnych, ale również dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw, JST oraz klientów rynku mieszkaniowego.
Od początku tego roku PKO Bank Polski oferuje swoim klientom iPKO Biznes mobile i prestiżową kartę płatniczą Diners Club.
***
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego pod względem wyników finansowych. Po 3. kwartale 2010 roku osiągnął zysk netto w wysokości 2,5 mld zł, co stanowiło blisko 29 proc. zysku polskiego sektora bankowego w tym okresie. Z 28-procentowym udziałem w rynku Bank zajmuje także czołowe miejsce w sprzedaży kredytów, oferując oprócz tradycyjnych kredytów hipotecznych również preferencyjne kredyty mieszkaniowe z dopłatą państwa. PKO Bank Polski jest wielokrotnie nagradzany w wielu prestiżowych rankingach. Oferta kredytu hipotecznego, pod względem dostosowania do nietypowych oczekiwań klientów, została uznana za najlepszą na rynku przez porównywarkę finansową Comperia.pl. Bank został również doceniony za elastyczność oferty tych kredytów, które mogą być udzielane na sfinansowanie różnych celów oraz w kategorii najlepszego banku oszczędnościowo-inwestycyjnego. Aż pięć produktów PKO Banku Polskiego: kredyt hipoteczny, kredyt gotówkowy, konto, lokata i karta kredytowa, zostało nagrodzonych przez miesięcznik Reader’s Digest certyfikatami „Produkt Roku 2010” jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem „Złotego Bankiera” za najlepszy na rynku kredyt hipoteczny, a także zwycięzcą konkursu „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców” oraz posiadaczem certyfikatu „Firma Przyjazna Klientowi”. Według analiz firmy badawczej MillwardBrown SMG/KRC PKO Bank Polski cieszy się najwyższym zaufaniem spośród badanych instytucji finansowych – 3/4 ankietowanych ufa jego stabilności finansowej. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu „Top Marka” według magazynu Press. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na miliard dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej „Polskie Marki 2010” jej wartość została określona na 3,6 mld zł.