NetSprint.pl i 12 dzienników regionalnych należących do Orkla Press Polska podpisały Umowy o współpracy. Serwisy internetowe gazet zostały wzbogacone o wyszukiwarkę internetową NetSprint. Jednocześnie został wdrożony na nich Adkontekst – system reklamy kontekstowej. Biura reklamy Orkla Press wzbogaciły swoją ofertę o Link Sponsorowany sieci Wirtualnej Polski i NetSprint.pl
Serwisy internetowe prasy codziennej należące do Orkla Press są cennym źródłem lokalnych wiadomości z dziedziny bieżących wydarzeń, administracji, gospodarki, kultury i sportu. Mają silną pozycję na rynku regionalnym i są dobrze rozpoznawalne. Należą do nich echodnia.eu, nto.pl, wspolczesna.pl, glosszczecinski.pl, glos-pomorza.pl, gloskoszalinski.com.pl, poranny.pl, dziennikwschodni.pl, gcnowiny.pl, gazetalubuska.pl, to.com.pl i gazetapomorska.pl.
Dążąc do zwiększenia oglądalności i funkcjonalności tych serwisów wdrożona została wyszukiwarka Internetu NetSprint. Dzięki temu Internauci, korzystający z portali w prosty sposób mogą przeszukiwać ponad 85 milionów stron polskiego Internetu. Wkrótce również mechanizm NetSprinta przeszukiwał będzie zasoby poszczególnych portali Orkli. Wdrożenie to mocno powiększa zasięg sieci reklamowej Wirtualnej Polski i NetSprint.
Serwisy te wzbogaciły się także o system reklamy kontekstowej Adkontekst. Adkontekst, który wkrótce obchodzić będzie pierwsze urodziny, umożliwia wyświetlanie reklam kontekstowo dopasowanych do treści stron www oraz do charakteru poszczególnych serwisów. Dzięki tej implementacji sieć Adkontekst dodatkowo powiększa swój zasięg, który obecnie jest równy z dotarciem największych portali i sieci reklamowych oraz zyskuje wartościowego Partnera w oczach reklamodawców. Zasięg miesięczny Adkontekstu według czerwcowego Badania Megapanel/PBI wynosił 87,44%.
– Nasze serwisy internetowe rozwijają się bardzo dynamiczne. Wkrótce otrzymają nowy layout i wiele dodatkowych funkcjonalności. Chcemy, aby z poziomu naszych stron WWW mieszkańcy regionów uzyskiwali pełną informację o otaczającej ich rzeczywistości. Współpraca z NetSprintem idealnie wpisuje się w naszą strategię silnej obecności w Internecie ? mówi Andrzej Pestkowski, dyrektor ds., rozwoju Orkla Press Polska.
Wdrożenia te to początek strategicznej współpracy między spółką NetSprint.pl a Orkla Press. Kolejnym krokiem jest sprzedaż Linków Sponsorowanych Wirtualnej Polski i sieci NetSprint przez regionalne biura reklamy Orkla Press. Każdy lokalny podmiot zainteresowany promocją w Internecie może już dziś zgłosić się z prośbą o wszelkie informacje bezpośrednio do zespołu konsultantów biur reklamy poszczególnych gazet.
– Rozpoczęcie współpracy z gazetami Orkla Press jest ważnym krokiem w rozwoju naszej Spółki. Umożliwia nam lepsze dotarcie zarówno do Użytkowników jak i Reklamodawców spoza Warszawy ? mówi Artur Banach ? prezes NetSprint.pl. Te działania wpisują się w naszą strategię w ramach, której dążymy do lepszego od naszych globalnych konkurentów rozumienia i zaspakajania potrzeb polskich Internautów oraz lokalnego biznesu.
Więcej informacji o wyszukiwarce NetSprint: http://www.netsprint.pl.
Więcej informacji o Adkontekst: http://www.adkontekst.pl.
NetSprint koncentruje się na tworzeniu precyzyjnych i wydajnych systemów wyszukiwawczych. Obecny jest na rynku polskim i litewskim. W Polsce jest dostępny na www.netsprint.pl, Wirtualnej Polsce, ponad 140 dużych serwisach internetowych oraz kilku tysiącach witryn amatorskich. Oferuje również rozwiązania do przeszukiwania zasobów korporacyjnych, m.in. NetSprint Intranet i NetSprint Site.
Wyszukiwarka NetSprint jest dwukrotnym zwycięzcą konkursu „Teraz Internet” w kategorii „Baza danych, katalogi, wyszukiwarki. Spółka zajęła również siódme miejsce w kategorii Rising Stars prestiżowego rankingu Fast 50 najszybciej rozwijających się firm technologicznych w Europie Środkowej.
Właścicielem NetSprint.pl jest międzynarodowa grupa medialna Mecom Europe.