Rozstrzygnięto trzecią edycję konkursu „Dom marzeń Polaka". Nagroda główna – dom jednorodzinny – stanie tym razem pod Wałbrzychem, w malowniczo położonej gminie Walim. Spełni się w ten sposób marzenie Katarzyny i Mariusza Latkowskich, a Xella Polska jest jedną z firm, które przyczyniły się do ich wielkiej radości.
Liczba zgłoszeń i poziom zaangażowania uczestników konkursu przeszedł najśmielsze oczekiwania organizatorów. Wpłynęło ponad 3 tysiące prac, w najróżniejszych formach. Oprócz listów były wiersze, poematy, sztuki teatralne i rysunki, a nawet plakaty i kolaże. Furorę zrobiła makieta domu wykonana z makaronu, kaszy i innych produktów spożywczych. A wszystkie na temat: „Mój dom marzeń".
To było naprawdę trudne zadanie – wybrać tę jedną pracę i tę jedną rodzinę, która dostanie dom – mówi Monika Rustecka, Marketing Manager Xella Polska i członek konkursowego jury. – Wśród uczestników konkursu dominowały młode rodziny, które z małych mieszkań chcą przenieść się do własnych domów oraz pary mieszkające z rodzicami i marzące o tym, by wreszcie się usamodzielnić. Decyzja o budowie domu często podyktowana była zmianą sytuacji rodzinnej i oczekiwaniem na dziecko. Zaskoczyło mnie, że o dom marzeń walczyły też starsze osoby, które chciałyby cieszyć się nim na emeryturze. Zaskoczyła mnie również duża wiedza uczestników konkursu na temat materiałów i technologii budowlanych. W pracach często przewijały się stwierdzenia, że dom ma być energooszczędny. Budujący wiedzą już, że jeśli teraz zainwestują w dobre materiały i energooszczędne technologie, w przyszłości będą płacić mniejsze rachunki za ogrzewanie.
Po długich i trudnych obradach jury wyłoniło zwycięzców – Katarzynę i Mariusza Latkowskich, którzy swą pogodną opowieścią o przygodach w wynajmowanym mieszkaniu (włamania, grzyb na ścianach, zimna woda), a później już we własnym 24-merowym „apartamencie", zasłużyli na swoich 150 m?. Zwycięską pracę zamykała optymistyczna rymowanka: „Wolnoć Michale na swojej dziale". – Tak powiedział mój mąż wkrótce po tym, jak sąsiad, który nam zalał mieszkanie, skwitował wydarzenie stwierdzeniem: „Wolnoć Tomku w swoim domku". No i zainwestowaliśmy w działkę budowlaną, a wkrótce dowiedzieliśmy się, że będziemy mieć dziecko – opowiada pani Katarzyna „Rzeczpospolitej". Obiecała mężowi, że wygra dla nich ten dom. I dotrzymała słowa.
Konkurs trwał od kwietnia do czerwca br. Na łamach dodatku „Nieruchomości" dziennika „Rzeczpospolita", oprócz kuponów konkursowych można było znaleźć porady ekspertów pomocne podczas budowania domu. By wygrać nagrodę główną – budowę domu jednorodzinnego o powierzchni do 150 m? na własnej działce – należało zebrać komplet kuponów i przygotować pracę konkursową. Do wygrania były też projekty gotowe biura projektowego Archipelag. Konkurs miał swoje stoisko podczas targów Tabeli Ofert, gdzie można było porozmawiać ze specjalistami.
Zadaniem projektu jest promowanie budownictwa jednorodzinnego i edukowanie polskich inwestorów w zakresie optymalnej organizacji procesu budowy własnego domu. Organizatorem konkursu jest Pracownia Projektowa Archipelag, sponsorami firmy: Xella, Röben, M&S i Velux. Patronat nad akcją objęły „Rzeczpospolita" i Tabela Ofert.
Więcej o konkursie można przeczytać na stronie http://www.archipelag.pl/dommarzen/.
<
p align=”center”>###
Firma XELLA Polska Sp. z o.o. oferuje produkty marki YTONG i SILKA, stosowane w budownictwie mieszkaniowym. Produkcja materiałów odbywa się w 13 nowoczesnych zakładach na terenie całej Polski. Sprzedaż firma Xella prowadzi poprzez sieć dystrybucji na terenie całego kraju oraz w krajach takich jak: Litwa, Łotwa, Ukraina, obwód Kaliningradzki. W grupie zatrudnionych jest około 870 osób.
Więcej informacji w serwisach: www.xella.pl, www.xella20cm.pl, www.budowane.pl, www.portalrolniczy.pl oraz na blogu: blog.xella.pl/budujemy.